Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Răsfăț pentru gusturile fine | Români care dezvoltă România

Răsfăț pentru gusturile fine | Români care dezvoltă România

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 09:59 29 Noi 2023 Modificat la 09:59 29 Noi 2023

Arcuş, la trei kilometri de Sfântu Gheorghe, este unul dintre satele în care fostele CAP-uri nu au ajuns ruine. Familia Retyi a cumpărat fosta cooperativă în anii 90 și a înființat o fermă cu vaci Holstein. Marca Arkase s-a născut după o investiție de patru milioane de euro și un efort consistent de documentare, alături de maeştri ai maturării brânzeturilor.

Retyi Bea, Director de vânzări, Arkase: “Brânza respiră, trăiește până în momentul în care se consumă Nu e un produs pe care să-l pui între două felii de pâine. Este un produs care se mănâncă lângă un pahar de vin de calitate. Noi, de obicei, facem niște gustări cu miere și cafea.”

Zilnic, la fermă se mulg automat între 170 și 200 de vaci din cele 300. Rezultă peste cinci mii de litri de lapte, la două zile. Laptele este testat la intrarea în fabrică pentru determinarea nivelului de grăsime, iar apoi pasteurizat la 70 de grade. E pus la închegat şi modelat în roţi cu diametrul de 60 de centimetri, în presă. Roțile stau 24 de ore la saramură și ajung în camera de maturare, construită în subsolul fabricii. Acolo se ocupă de ele Robert, un robot de maturare în valoare de 600 de mii de euro.

Retyi Bea, Director de vânzări, Arkase: “Este un robot care îngrijește brânza. Este unic în țară. Fiecare calup este tratat la fel, astfel crusta devine uniformă. Noi practic nu punem mâna pe brânză doar în momentul în care o ambalăm.”

Opt săptămâni în camera de maturare, la 12 - 15 grade Celsius și o umiditate de 90 la sută. E doar o parte din secretul unei brânze corect maturate și plină de savoare.

Retyi Bea, Director de vânzări, Arkase: “Noi pe uşa fabricii lăsăm să iasă doar produse de categoria A, de care am degustat, suntem convinși că e în regulă, toate analizele au ieșit bine.”

Brânzeturile maturate produse la Covasna se găsesc în toate magazinele Carrefour, în spațiile special amenajate. Zone cu bucate dichisite, făcute în România, cu materie primă de aici. Sunt pașii către un consumator informat, care să afle ce gusturi și ce consistenţe să caute.

Narcis Horhoianu, CMO, Carrefour România: “Am dezvoltat o platformă amplă de parteneriat. Îi invităm pe români să se oprească la vitrinele dedicate, din magazinele noastre, pentru a descoperi brânzeturi spectaculoase românești. Merită!”

  • Fabrica de la Arcuș a fost deschisă în mai 2022,  cu o investiția totală de patru milioane de euro.
  • Robotul de maturare a costat 600 de mii de euro.
  • Programul “Poftim Brânza Românească” îşi propune să pună pe harta lumii specialitățile de brânză românească. 
×
x close