De la preluarea mandatului meu, promovarea companiilor românești a fost în permanență pe lista obiectivelor primordiale ale Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR).
Creșterea companiilor românești este una certă, însă ele trebuie sprijinite să iasă dincolo de frontierele Uniunii Europene. Aș îndrăzni să spun că promovarea lor trebuie să fie o prioritate națională, iar companiile trebuie să simtă deschiderea statului român în acest obiectiv.
Pe de altă parte, dincolo de punerea în valoare a rezultatelor bune ale companiilor românești, trebuie să fim conștienți de faptul ca mediul de business din România se confruntă cu o serie de probleme cu impact negativ asupra capitalului autohton. Aceste probleme sunt birocrația sufocantă, lipsa autostrăzilor și criza acută a forței de muncă.
Pentru România urmează o altă etapă care prezintă provocări și care necesită o pregătire și o adaptare foarte amplă – aderarea la moneda unică europeană.
Mai multe, în revista Români care dezvoltă România, disponibilă de miercuri, 11 decembrie, la chioșcurile de presă împreună cu cotidianul Jurnalul.