Obligată de restricțiile pandemiei să găsească noi căi de a contribui la sistemul de sănătate, una dintre direcțiile strategice alese a fost dezvoltarea serviciilor oferite companiilor.
Practic a luat în grijă angajații din sistemul privat de business greu încercați și ei în pandemie și puși în fața unor situații de viață nemaitrăite până atunci.
Împreună facem România bine n-a mai fost un slogan publicitar, ci un proiect menit nu doar să ajute business-urile să ofere un mediu de lucru sigur dar și să-și țină angajații în siguranță.
Așa a apărut, de exemplu, Concierge Doctor, un serviciu născut din nevoile pandemiei prin care Medlife a pus la dispoziţie companiilor un consilier medical, care evalua starea de sănătate, întocmea un plan de investigații personalizat și asista pacientul pe tot parcursul investigațiilor și tratamentului.
"Pacienţii, în dorinţa lor de a-şi căuta cele mai bune soluţii pentru sănătate, accesează aceste specialităţi şi, la un moment dat, se simt pierduţi în sistem pentru că este posibil să primească diagnostice diferite sau să primească informaţii pe care nu le înţeleg", a declarat Violeta Diaconiţa, manager Medicia Muncii Medlife Group.
Consultaţiile pot să fie fizice, telefonice sau virtuale. La prima întâlnire consilierul medical face o evaluare generală a pacientului, îi studiază dosarul medical, discută despre problemele de sănătate și recomandă un set de analize personalizat iar apoi stabileşte un plan de tratament.
Unul dintre principalele avantaje îl reprezintă rapiditatea accesului la medic, pentru că programările pot fi făcute chiar și în aceeași zi, iar contactul telefonic sau prin email este imediat.
"A fost gândit pentru a oferi îngrijire personalizată în trei direcţii: pentru screening şi prevenţie - medicina omului sănătos, pentru cei care doresc să se îngrijească, să prevină apariţia bolilor, pentru cei care au boli cronice şi trebuie monitorizate şi de asemenea, pentru cei care au nevoie de o doua opinie", a precizat Violeta Diaconiţa.
Un alt avantaj al serviciului este că pacientul este ghidat în funcție de simptome și rezultatele intermediare către specializările de care are nevoie fără să mai aiba grija identificării și a programării la medicul potrivit.
"Concierge Doctor este un medic, un health coach, care asistă pacientul pe toată durata interacţiunii sale cu serviciile medicale. Îi realizează un profil de risc, îi realizează un plan de monitorizare", a dezvăluit managerul Violeta Diaconiţa.
Serviciul a fost pe placul companiilor pentru că prin modul în care este construit rezolvă unul dintre dezideratele greu de îndeplinit ale sistemului: prevenția.
Cu cât o persoană este monitorizată de un doctor, care îi ştie antecedentele familiale şi periodic, starea, cu atât este mai sanatoasa.