Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Banca Transilvania, bancă de succes, brand românesc | Români care dezvoltă România

Banca Transilvania, bancă de succes, brand românesc | Români care dezvoltă România

Georgiana Adam
3 minute de citit Publicat la 13:14 25 Ian 2022 Modificat la 13:46 25 Ian 2022
banca transilvania brand romanesc
Banca Transilvania, bancă de succes, brand românesc | Români care dezvoltă România Sursa foto: Antena 3

A trăit crizele prin care a trecut țara, i-a fost alături la marile schimbări, a suferit, a pierdut și a câștigat odată cu românii.

"În 2003 a început extinderea băncii la nivel național, a fost relansarea la nivelul țării și banca a început să deschidă sucursale, agenții, a început să adreseze clienții peste tot în România. În 2008, cu criza globală financiară, marea criză, banca s-a repoziționat, a reușit să intre și în top 10 bănci, dar a fost atunci o oportunitate de creștere pentru BT, atunci s-a simțit importanța băncilor locale", a declarat Omer Tetik, Director General Banca Transilvania.

În timp ce alte bănci străine se retrăgeau din România, BT a simțit criza din 2008, dar și pe toate care au urmat, ca bune perioadă de creștere și a ieșit la final mai puternică.

"Cred că în ultima perioadă a fost o schimbare de paradigmă, de la on-shoring, de la economia globală, fiecare țară încearcă să dezvolte o anumită industrie, anumite domenii în granițele proprii, atunci și BT și-a asumat rolul acesta de leader de piață, de finanțator principal al economiei, antreprenorilor și statului român și asta a asigurat încredere, continuitate, dezvoltare mai departe", a mai declarat Omer Tetik.

Însă nu doar BT și-a schimbat paradigma, ci și românii, pentru că brandul românesc din domeniul bancar i-a ajutat să aibă încredere într-un business construit sută la sută în România.

"Cred că BT are un rol important și pentru că oferă încredere și încurajare către antreprenori români, pentru că noi în fiecare zi dovedim că și o firmă românească, cu resursele și oameni din România se poate reuși. Nouă ne era rușine să punem o apă plată românească pe masă când vin musafirii sau să bem un vin românesc, acum s-a schimbat, acum ne mândrim cu ce avem, cu ce producem și sper să amplificăm sentimentul acesta de acum înainte", a spus Omer Tetik.

Construcția Băncii Transilvania se bazează pe acționariat. 33.000 de români sunt acționari BT, printre care majoritatea angajaților săi, dar și alte 7 milioane de oameni prin fondul de pensii. Adică mai mult de o treime dintre români simt și câștigă odată cu banca.

"Dincolo de faptul că contribuim la bugetul României, când valoarea băncii și business-ul crește, și activele lor, investițiile lor sunt în crește. În primul rând, pentru noi este o responsabilizare în tot ce facem. Al doilea, rezultatele bune rămân în țară, se întorc la cele 7 milioane de oameni", mai precizează Omer Tetik.

Cu România în sânge, BT a înțeles că o societate e construită de toți oamenii săi, de la toate nivelurile. De aceea, prin serviciile sale privește către toți: antreprenori, oameni mari de afaceri, companii sau oameni obișnuiți. Toți vin la bancă pentru un singur scop: să-și construiască un viitor mai bun.

"Sigur că în ADN-ul nostru foarte important sunt IMM-uri, antreprenori, companii mici la început de drum, doar că fiind la începutul pieței capitaliste liberale, avem multe de făcut în toate segmentele si ne dorim să adresăm toate oportunitățile, dorim să fim prezenți, învățăm și de la clienți"

A lansat proiecte de susținere a companiilor românești mici, ca să-i învețe pe români să aibă încredere în produsul și serviciul românesc. A investit în educație, în sport, și a construit o divizie specială pentru medici.

"Banca Transilvania crește în România, pentru România, și împreună cu România", a mai spus Omer Tetik.

A pornit la drum înțelegând bine ce simt și cum gândesc românii, că își doresc să crească, dar privesc cu teamă când trec pragul unei bănci. Și a încercat să schimbe asta, să ofere la schimb încrederea și liniștea de care oricine are nevoie când își pune viitorul în mâinile unei bănci.

"BT gândește în română. Când clientul nostru vine la bancă să facă un depozit, un cont de economisire, de fapt vine cu tot ce a investit în trecutul lui și când cere un credit de fapt investește împreună cu banca în viitorul lui. Construiești o casă, vrei să investești în business-ul tău, vrei să iei un echipament ca să te dezvolți mai departe, rolul BT a fost întotdeauna să participăm în această dezvoltare", a mai precizat Omer Tetik.

Deoarece pentru ca România să crească, e important să crească toți cei care o construiesc.

  • BT este unul dintre marii contributori la bugetul statului
  • În ultimii 3-4 ani, a plătit aproape 3 miliarde de lei impozite, taxe, contribuții speciale
  • Doar în 2021, în primele 9 luni, BT a plătit peste 500 de milioane de lei impozite și taxe
  • BT e un pionier în digitalizare, prin serviciile sale BT24 sau NeoBT
  • Primul wallet BT pay a ajuns la aproape 2 milioane de utilizatori
  • În pandemie, BT a ajuns la peste 1,2 miliarde de tranzacții doar cu cardul.
×
x close