"Încă de la prima sticlă produsă în România, în 1991, am încercat să dezvoltăm un întreg lanţ de valoare", a declarat Alice Nichita, Corporate Affairs and Sustainability Director Coca-Cola HBC România.
Compania funcționează în țara noastră prin două entităţi, una care deține mărcile înregistrate, Coca Cola România, și una care îmbuteliază și distribuie produsele - Coca-Cola HBC. Există, de asemenea, și trei fabrici la noi din care produsele sunt exportate către piețe din alte 14 țări.
"Coca-Cola în România are peste 1500 de angajaţi în mod direct, însă impactul total, direct şi indirect, se ridică la aproximativ 17.500 de locuri de muncă", a explicat Alice Nichita.
Fiecare zi înseamnă încercări de a reduce cât mai mult impactul asupra mediului. Este motivul pentru care permanent ambalajele folosite sunt modificate, ca să fie din ce în ce mai prietenoase cu planeta.
"Ca să putem să mărim această cantitate de plastic reciclat întors în ambalajele noastre, am făcut recent o investiţie într-un echipament nou, o linie de decontaminare şi asta ne va duce să producem r-PET chiar în fabrica noastră de la Ploieşti", a precizat Alice Nichita.
Pentru ca un capac să fie mai mic cu un milimetru sau mai subțire e nevoie de teste și încercări ce pot să dureze ani întregi. Nu este o misiune ușoară, pentru că există riscul ca ambalajul să nu mai poată ține produsul în sine, așa că se lucrează la detalii de o finețe incredibilă. Practic, obiectivul este ca fiecare ambalaj folosit, fiecare deșeu, să primească o nouă viață și o nouă utilizare.
"În România, avem Dorna în PET reciclat, am implementat acest ambalaj în 2019. Datorită acestei iniţiative, 20% din întregul nostru portofoliu aflat în PET este reprezentat de PET-ul reciclat", a declarat Mihaela Niţă, Public Affairs Manager Coca-Cola România.
De altfel, Coca-Cola și-a propus la nivel global obiective foarte ambițioase: recuperarea și reciclarea tuturor ambalajelor puse pe piață în următorii 8 ani și zero emisii de carbon în 2040.
"Până în 2030, de exemplu, ne propunem să colectăm 100% din ambalajele primare puse pe piaţă, fiecare sticlă sau can care ajunge la consumatori", a explicat Alice Nichita.
"Noi privim ambalajul pe tot lanţul său şi intervenim în zona de design, de dezvoltare a ambalajului pentru a-l face cât mai sustenabil", a subliniat şi Mihaela Niţă.
Și nu sunt singurele preocupări ale companiei. De ani întregi ia măsuri pentru a reduce consumul de apă, investește în comunități și în protejarea mediului. De altfel în România a fost creată și o platformă dedicată viitorului - După Noi, a fost construită o hartă a reciclării și au fost puse în practică mai multe proiecte concrete de educație pentru toate vârstele. Doar prin campaniile derulate la marile festivaluri, mesajele privind importanța colectării selective au ajuns la milioane și milioane de persoane.