Mihaela Niță, Public Affairs Manager, Coca-Cola România: “Sustenabilitatea vine din interiorul companiei, este acel filtru prin care trecem toate inițiativele noastre.”
Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România: “Înseamnă o sumă a alegerilor pe care le facem astăzi pentru a influența un mâine mai bun.”
Plasticul e una dintre problemele lumii moderne, iar într-o industrie ca cea a băuturilor răcoritoare, trebuie acordată o și mai mare atenție utilizării sale.
Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România: „Una dintre acțiunile pe care le avem este de folosire cât mai mult, într-un procent cât mai mare a materiei prime reciclate.”
Ambalajele nu au doar un ciclu de viață, de la producție până la consumarea produsului, ci pot primi o nouă viață, prin reciclare, iar diferența o face considerarea lor drept o resursă și nu un deșeu.
Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România: „Încercăm să ne gândim circular la ambalaje și vrem să asigurăm întregul flux, de la producție R-PET, producție preforme, îmbuteliere.”
Începând de anul acesta, sticlele de băuturi răcoritoare și apă din portofoliul Sistemului Coca-Cola își vor păstra capacele atașate de inelul sticlei, o schimbare în domeniu cerută de directive europene care au ca scop protejarea mediului.
Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România: „Principalul obiectiv al acestei măsuri este de fapt să nu mai regăsim aceste capace aruncate peste tot în natură.”
Apa, în mod special, e o resursă vitală pentru toți - atât pentru oameni, cât și pentru industria băuturilor răcoritoare și întregul proces de producție.
Mihaela Niță, Public Affairs Manager, Coca-Cola România: „Acționăm pentru un management responsabil al apei prin reducerea, reutilizarea, reciclarea și nu în ultimul rând reîntoarcerea în natură a apei pe care o folosim.”
Față de 2017, pentru fiecare litru de băutură se folosește cu 6% mai puțină apă azi. La reducerea consumului de apă în producție, contribuie și o linie aseptică de îmbuteliere instalată în fabrica din Ploiești, care nu mai utilizează apă pentru sterilizarea sticlelor.
Mihaela Niță, Public Affairs Manager, Coca-Cola România: „Acea curățare și sterilizare a ambalajelor înainte de a se turna lichidul în ele se face cu ajutorul unor aburi.”
Principiul de a reîntoarce în natură tot atâta apă cât consumă e dublat de implicarea în comunitate a companiei producătoare de băuturi răcoritoare. Anul trecut, în Romania, au fost redate naturii 400 de hectare de luncă inundabilă la Gârla Mare, în județul Mehedinți, creându-se astfel o nouă deltă plină de viață.
- Un obiectiv important e ca până în 2030, să se poată colecta echivalentul fiecărei sticle, PET sau doze puse pe piață.
- Un alt obiectiv e acela ca până în 2030, ambalajele băuturilor să conțină 50% material reciclat.
- În fabrica de la Ploiești va exista o linie de decontaminare fulgi PET, pentru a începe producția de PET reciclat în România.
- Înlocuirea plasticului cu cartonul pentru ambalajul colectiv de doze a redus cu 200 de tone/an folia de plastic din ambalaje.
- O directivă europeană cere ca din iulie 2024 orice sticlă de plastic să aibă capacul atașat de inelul său, pentru a fi colectate împreună.
- Un obiectiv concret este acela de a întoarce în natură o cantitate de apă cel putin egală cu cea folosită în producţie.
- În 2021, fabrica din Ploiești a achiziționat o linie aseptică ce folosește tehnologia dry în sterilizarea ambalajelor.
- O mica Deltă s-a format la Gârla Mare în urma unei reconstrucții ecologice și e deja locuită de peste 80 de specii de viețuitoare.