La noi, potrivit ultimului raport OMS, aproximativ 58% dintre adulți sunt supraponderali şi, din păcate, suntem pe locul întâi în Uniunea Europeană în ceea ce privește obezitatea infantilă.
"Pentru formarea unei generaţii mai sănătoase şi mai responsabile, credem noi că este nevoie să începem prin educarea copiilor încă din adolescenţă. E important să-i învăţăm despre principiile alimentare de bază, este important să îi învăţăm cum să combată, cum să evite risipa alimentară şi mai credem noi că este foarte important să-i îndrumăm şi să-i încurajăm să introducă activităţile sportive.”, a spus Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.
La nivel național nu există o campanie în acest sens și nici strategii dedicate, dar au început să se dezvolte diverse proiecte private, cum este Gust pentru Sănătate, Ora de Obiceiuri Sănătoase şi Mese Delicioase, inițiat de Carrefour România și Asociația InspirAction. Un proiect care include nu doar educația alimentară, ci și sport și dezvoltare personală. Proiectul este dezvoltat acum în mai multe zone geografice alese astfel încât să includă și metropole cum e Bucureștiul şi oraşe din județe cu grad mediu de dezvoltare, precum Alba, Botoşani şi Dolj, dar şi din zonele cu cel mai mic produs intern brut pe cap de locuitor, precum este județul Vrancea.
"Fie că vorbim despre educaţie, fie că vorbim despre mediu, fie că vorbim despre comunitate sau tranziţie alimentară, toate iniţiativele noastre sunt menite să aibă un impact polivalent în toate aceste sfere.”, a mai spus Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.
De altfel, Carrefour România și-a propus să se implice pe întregul lanț al sustenabilității, în fiecare verigă, de la producție şi susținerea fermierilor locali, până la comercializare și educarea populației în privința nutriției și a folosirii eficiente a resurselor pe care le avem. Așa a ajuns şi la crearea unui pachet de vânzare accelerată pentru legume și fructe, la un preț cu 50% mai mic.
"Proiectul Express Box a avut un succes atât de mare încât am fost încurajaţi să extindem proiectul la nivel naţional, în toate cele 43 de hipermarketuri.”, a adăugat şi Ştefan Urziceanu, Head of CSR, Carrefour România.
De ce astfel de inițiative? Pentru că cifrele arată că un produs alimentar din 3 este aruncat doar în etapa comercializării și prelucrării. Food Waste România estimează că aproximativ o treime din toate produsele din România ajung la coşul de gunoi sau sunt irosite inutil, anual.
- România este pe locul 1 în Uniunea Europeană la obezitate infantilă
- O treime din produsele alimentare din România ajung la gunoi
- Vânzarea accelerată, la prețuri mai mici - o soluție pentru reducerea risipei alimentare