Mii de teste efectuate zilnic, date personale incomplete care ajung la laboratoare, dar și angajați suprasolicitați. Sunt situații cu care se confruntă Direcțiile de Sănătate Publică din toată țara și care duc la erori tot mai dese în ultima vreme, odată cu creșterea numărului de cazuri de COVID-19.
În fiecare spital sau instituție angrenată în lupta împotriva coronavirusului, operează un alt sistem informatic, ceea ce duce la o comunicare dificilă.
Medicii și asistenții sunt nevoiți să facă muncă de detectiv pentru a confirma fiecare caz în parte, al unei anchete epidemiologice, iar oamenii nu sunt întotdeauna dornici să ajute. Angajații DSP susțin că există și bolnavi de COVID-19 care ii înjură și refuză să le dea detalii despre starea de sănătate, oamenii cu care au intrat în contact sau care refuză să stea în izolare.
"A trebuit să apelăm la voluntari pentru a reuși să facem anchete epidemiologice. În prezent, numărul de angajați ai DSP care răpund la apeluri este de ordinul zecilor. Dar când ai 2.000 de apeluri este foarte dificil să răspunzi. Gândiți-vă, iniţial erau câțiva oameni care să răspundă la DSP, acum sunt câteva zeci. Eu am făcut chiar voluntariat, ca să le răspund oamenilor. Volumul de muncă a crescut acum de o mie de ori", a spus Premierul Orban.