„Au existat tot felul de interpretări şi de turişti care s-au dus la agenţiile de turism şi au zis: «Eu am concediu planificat în Sicilia, în august. Vreau banii înapoi pentru că este coronavirus» sau «Am concediu planificat în Sovata, vreau banii înapoi pentru că este coronavirus».
Au existat şi astfel de solicitări. Atunci, care este mesajul pe care trebuie să îl transmitem din punct de vedere contractual şi juridic?”, a explicat Anastasiu, la o conferinţă de profil, transmite Mediafax.
Potrivit sursei citate, există o directivă europeană care spune că, în cazul unor evenimente de forţă majoră, turiştii se pot retrage şi îşi primesc banii înapoi, fără alte despăgubiri.
„Asta înseamnă că dacă cineva avea planificată o deplasare într-o zonă carantinată, la Wuhan, sau în oraşele din Italia care sunt în carantină, atunci îşi poate primi banii înapoi. Orice altceva este supus prevederilor contractuale existente”, a precizat preşedintele Eurolines România.
Dragoş Anastasiu a susţinut că această criză din turism, legată de coronavirus, este cauzată de emoţii şi nu de raţiune, iar toţi oamenii au uitat ce înseamnă virusul gripal, care este mult mai "dăunător" decât virusul din China.