În prezent, în țara noastră, cea mai populară formă de societate comercială este SRL (Societate cu Răspundere Limitată). În cele ce urmează, îți vom prezenta tot ceea ce trebuie să ști despre înființarea unui SRL, astfel încât întreg procesul să decurgă lin.
În primul rând, este bine de știut că există trei tipuri de SRL ce pot fi înființate: SRL-D ș SRL cu unic asociat și SRL cu mai mulți asociați, conform legislației în vigoare. SRL-D (Societate cu Răspundere Limitată Debutant) este potrivit antreprenorilor care au mai deținut vreo firmă până în acest moment. În ceea ce privește SRL cu mai mulți asociați, numărul acestora poate fi maximum 50.
Administratorul este foarte important pentru acest tip de societate și este bine de știut că poate fi o persoană din interiorul firmei (unul dintre asociați) sau poate fi angajată din surse externe. Poate fi numit un singur administrator sau se poate opta pentru numirea mai multor administratori, în funcție de particularitățile fiecărei societăți.
Administratorul poate fi numit în Adunarea Generală și în Actul Constitutiv. Este bine de știut că SRL-urile care au peste 15 asociați va trebuie să numească și o comisie de cenzori pentru ca firma să funcționeze respectând legislația din România.
Pentru a înființa un SRL, poți să te ocupi personal de toate actele și toți pașii ce vor trebui respectați sau poți apela la serviciile unei firme de contabilitate. NuAmContabil.ro îți pune la dispoziție serviciul de infiintare SRL in Bucuresti si tot ce ai de făcut este sa furnizezi informațiile si actele necesare, iar experții companiei se vor ocupa de toate procedurile. Pentru ca totul procesul să decurgă fără incidente, ar trebui să îți faci și dosarul din timp.
Dosarul pentru înființare se depune la ONRC. Nu îți face griji în privința completării actelor, deoarece echipa NuAmContabil te va îndruma și îți va fi alături la fiecare pas, astfel încât să nu existe greșeli. Dosarul pentru înființarea unui SRL trebuie să cuprindă următoarele documente, în mod obligatoriu:
• copie după B.I / C.I / Pașaport al asociatului sau asociaților firmei • copie după B.I / C.I / Pașaport al administratorului sau administratorilor firmei • rezervarea denumirii firmei • cererea de înființare a firmei • dovada sediului social (copie după contractul de spațiu) • Actul Constitutiv • dovada pentru spațiul unde va fi punctul de lucru • contract de comodat • anexa privind înregistrarea fiscală a firmei • acordul asociației de proprietari și al vecinilor (dacă se vor desfășura activități comerciale) • declarație de asociat/asociat unic (autentificată la notar public) • specimen de semnătură al asociatului (sau asociatilor, după caz) • dovada depunerii capitalului social • declarația pentru obținerea autorizațiilor, conform obiectului de activitate al firmei.
Așadar, dacă ai nevoie de consultanță pentru înființarea unui SRL, apelează cu încredere la NuAmContabil.ro!