Iată câteva indicii pentru a răspunde la această întrebare:
- Cererea depășește oferta
Unul dintre principalele indicii că afacerea ta este pregătită pentru a se extinde este atunci când cererea clienților depășește oferta. Acest aspect este ușor de identificat dacă se întâmplă când comercializezi bunuri brute, deoarece stocul se epuizează înainte de-al putea reface sau imediat ce l-ai alimentat.
Cu toate acestea, dacă ai o afacere orientată spre servicii, cererea depășește oferta în momentul în care există o listă lungă de așteptare din partea clienților.
- Ai o echipă puternică
O echipă diversă, cu angajați bine pregătiți și implicați în cultura organizațională, este esențială pentru a-ți extinde afacerea. Oamenii care lucrează bine în echipă sunt mai eficienți în rezolvarea problemelor, mai productivi și chiar inovatori. De asemenea, au o stare de bine generală și sunt mai puțin predispuși la epuizare - toate aspectele care te pot ajuta să iei inițiativele unei creșteri de succes.
- Afacerea ta își îndeplinește obiectivele strategice
Dacă îți îndeplinești obiectivele strategice din planul de afaceri, înseamnă că ai sistemele, procesele și resursele potrivite pentru a-ți extinde afacerea.
- Industria ta se extinde
Uneori, industriile stagnează sau încep să se estompeze, așa cum s-a întâmplat cu achiziționarea casetelor video pe măsură ce serviciile de streaming au devenit populare. Aceste aspecte reprezintă un semnal de alarmă pentru toate companiile din industriile respective.
Alteori, o industrie începe să genereze mai mult interes din partea consumatorilor. Acest lucru s-a observat cu produsele de igienizare la începutul pandemiei.
În acest sens, determină dacă industria și nișa în care activează afacerea ta cresc într-un mod similar. Dacă răspunsul este afirmativ, atunci este un moment bun pentru a-ți extinde business-ul.
- Clienții se adresează afacerii tale
Uneori, clienții îți vor spune literalmente că doresc mai multe produse, servicii sau locații. Poți crea un sondaj de opinie pentru a afla care este dorința majorității.
Analizează baza de date și feedback-ul primit de la clienți pentru a obține informații și a-ți extinde afacerea în mod corespunzător.
- Ai suficient capital cât să acoperi costurile pentru extindere
Aproximativ 90% dintre start-up-uri eșuează din cauza scalării premature și a problemelor legate de finanțare. De multe ori, nici măcar nu este vorba despre o lipsă de capital, ci de gestionarea defectuoasă a bugetelor și cheltuielilor. Acestea, în cele din urmă, duc la imposibilitatea de funcționare, ca să nu mai vorbim de imposibilitatea de a-ți extinde afacerea.
Dacă ți se pare că nu ai probleme în gestionarea fluxului de numerar, dar nu ai suficient capital pentru extindere, poți obține un împrumut pentru companie. Cu banii obținuți poți investi în inițiativele de dezvoltare.
Extinderea afacerii poate fi solicitantă, inconfortabilă, dificilă, dar, de asemenea, foarte interesantă. Dacă ai observat oricare dintre cele 6 indicii menționate în propriul business, poate că a venit timpul să te extinzi.