Antena 3 CNN Conținut plătit Promovare cu buget redus: Ce recomandă agențiile de marketing

Promovare cu buget redus: Ce recomandă agențiile de marketing

I.D.
3 minute de citit Publicat la 15:47 28 Oct 2024 Modificat la 15:47 28 Oct 2024
Soluțiile de marketing digital bine gândite îți pot aduce rezultate uimitoare chiar dacă investiția ta este redusă
Soluțiile de marketing digital bine gândite îți pot aduce rezultate uimitoare. FOTO: pexels.com

Vrei să-ți promovezi afacerea, însă te limitează bugetul disponibil? Soluțiile de marketing digital bine gândite îți pot aduce rezultate uimitoare chiar dacă investiția ta este redusă. Află care sunt recomandările agențiilor de marketing pentru un impact maxim, cu cheltuieli minime.

1. Începe cu un singur canal de marketing digital

Cel mai eficient mod de a te promova când ai un buget redus este în mediul digital. Ioana Nuțulescu, specialist în marketing digital al agenției Revelia, recomandă promovarea online printr-un singur canal deoarece acest lucru evită divizarea bugetului și susține investiția acestuia într-o strategie care poate fi monitorizată și ajustată rapid. 

Totuși, este important să alegi canalul de marketing potrivit, spune Ioana. Cu un buget redus, este o idee bună să începi cu un canal unde publicul tău țintă este cel mai activ și unde ai cele mai mari șanse să obții rezultate concrete. 

Pe măsură ce canalul ales devine mai profitabil, poți extinde treptat strategia către alte canale. Acest lucru îți va permite să înveți ce funcționează pentru afacerea ta înainte de a cheltui totul pentru o singură strategie de promovare.

De exemplu, dacă vinzi produse de fashion, promovarea ideală este pe Instagram, unde ai la dispoziție diferite formate pentru reclame, precum carusel sau stories, unde poți targeta audiența potrivită cu un buget mic (chiar și sub 100 RON pe zi). 

Odată ce brandul tău devine mai cunoscut poți să investești profiturile în influencer marketing, SEO sau campanii de PR. 

2. Asigură nivelul minim de optimizare a website-ului tău

Website-ul tău trebuie să fie optimizat pentru a atrage și păstra vizitatorii. Indiferent cât de eficientă este campania ta de marketing, un site lent sau greu de utilizat va reduce drastic numărul de persoane care rămân pe site sau care au încredere să achiziționeze produsele sau serviciile tale. 

Asigură-te că site-ul tău are toate optimizările de bază:

· Site-ul tău trebuie să funcționeze bine pe mobil. Potrivit studiilor, peste 60% din trafic provine de pe smartphone-uri sau tablete. 

· Viteză optimă de încărcare trebuie să fie de sub 3 secunde.

· Asigură-te că ai conținut SEO optimizat.

· Folosește un certificat SSL pentru securitatea datelor.

· Dacă ai o afacere locală, înregistrează-te pe Google My Business. Este gratuit și îți poate crește vizibilitatea în căutările locale.

Un alt element de bază care trebuie considerat este UX-ul (experiența utilizatorului). Un design clar, în care utilizatori înțeleg rapid funcția butoanelor și opțiunile din meniu, iar informațiile esențiale sunt ușor de accesat, va transmite încredere potențialilor tăi clienți. 

3. Investește în reclame plătite

Reclamele plătite pot părea costisitoare la prima vedere, dar cu un buget mic și bine gestionat, ele îți pot aduce rezultate excelente. O investiție inițială bine planificată în reclame plătite poate atrage clienți rapid și eficient.

Meta Ads

Dacă ești la început, poți începe cu un buget minim de 100 RON pe săptămână. Încearcă o campanie targetată pe un public specific (de exemplu, femei între 25-35 de ani din București, interesate de fitness). 

Platforma îți permite să testezi și să ajustezi anunțurile în funcție de performanță. Dacă ai deja un public care a interacționat cu afacerea ta (de exemplu, prin înscrierea la newsletter), folosește retargeting pe Facebook pentru a-i aduce înapoi.

Poți folosi resursele gratuite de pe Meta Business pentru a învăța cum să creezi campanii eficiente.

Google Ads

Experții recomandă Google Ads pentru industriile unde există un număr mare de căutări pe Google. Aceasta este o opțiune mai ieftină și mai rapidă decât SEO pentru a apărea pe pagina de rezultate Google.

Deși profitabilitatea campaniilor de Google Ads este mai limitată decât alte modalități de promovare online, aceasta este suficientă pentru a începe promovarea și a crește încet bugetul de marketing. 

4. Reinvestește profitul în explorarea altor medii de promovare

Specialiștii de la Revelia recomandă reinvestirea profiturilor obținute din marketing, în primă fază, în explorarea altor medii de promovare deoarece creșterea posibilității tale de a te promova este esențială pentru dezvoltarea afacerii tale. 

Deși acest lucru nu îți oferă o satisfacție majoră imediată, reinvestind în bugetul tău de marketing îți va oferi șanse mai mari de a obține profitabilitate pe termen lung, de a crește numărul de client în moduri constante și sustenabile. 

În mediul de afaceri românesc, care devine din ce în ce mai competitiv, afacerile care supraviețuiesc nu au doar produse sau servicii excelente. Acestea se și ocupă constant cu a-și pune în valoare excelența în mediul digital. 

×
Etichete: advertorial
x close