Acest aspect nu este valabil doar în România, ci și în majoritatea țărilor din restul lumii. Cu toate că există mai multe motoare de căutare, printre care și Microsoft Bing sau Yahoo!, Google rămâne de departe cel mai popular și utilizat astfel de tool la scară largă.
Internauții de pretutindeni utilizează, automat, un motor de căutare atunci când navighează pe Internet în vederea găsirii de informații, știri, imagini sau... diverse oferte comerciale. Shopping-ul online, cunoscut în termeni de specialitate drept e-commerce (comerț electronic), s-a transformat într-o activitate comună aproape tuturor internauților. Fie că vorbim de bunuri și produse, fie că ne referim inclusiv la anumite pachete de servicii, precum cele turistice, în ziua de azi mai toate brandurile (business-uri, firme și companii) se află la doar un click distanță.
Așadar, Google – în speță – a devenit un motor indispensabil nu doar utilizatorilor de Internet, ci deosebit de util și afacerilor digitalizate, în mod indirect (adiacent). Astfel, orice site (magazin online / pagină web de prezentare) care își dorește să ajungă cât mai ușor la publicul său țintă din rândul internauților apelează, în prezent, la marketingul realizat prin motoare de căutare (SEM – Search Engine Marketing).
Una dintre tehnicile de bază care fac parte din marketingul digital de tip SEM este reprezentată de optimizarea SEO. Procesul de optimizare SEO (Search Engine Optimization) constă, mai precis, în optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare, astfel încât acestea să devină mai vizibile pe Internet, ca rezultate la căutările efectuate de către utilizatori.
Cu cât un site beneficiază de optimizare SEO mai amplă și corect implementată, atât din punctul de vedere al conținutului asociat, cât și din punct de vedere tehnic (al funcționalității), cu atât mai mult acesta va avea șanse să devină „recomandarea de top” a lui Google. Adică, în urma unei căutări pe care un utilizator o va efectua folosind anumite cuvinte cheie specifice ofertei comerciale pe care dorește să o acceseze, site-ul brandului astfel vizat va fi returnat pe prima poziție în clasamentul SERPs (Search Engine Results Pages).
Optimizare SEO iAgency, pentru eficiență maximă
Întrucât competiția pe Internet a devenit cu adevărat acerbă, nu este însă foarte simplu să ajungi să ocupi chiar poziția #1 pentru cele mai de interes cuvinte cheie și expresii de căutare aferente nișei tale. Drept urmare, este vital să colaborezi cu adevărați specialiști în domeniu, pentru a obține eficiență maximă în demersul tău de optimizare SEO a site-ului (business-ului) pe care îl deții.
De ce optimizare SEO, în 2023?
În urma pandemiei COVID-19, interesul pentru comerțul electronic a crescut mai mult ca oricând –direct proporțional cu competiția dintre brandurile digitalizate –, iar motoarele de căutare au devenit principalul canal prin care te poți remarca „natural” în rândul internauților, potențiali clienți. Practic, Google a devenit un „intermediator de primă mână” între utilizator și site; între interesele manifestate de acesta și ofertele relevante existente pe Internet.
Se consideră că dacă site-ul tău nu este afișat în prima pagină cu rezultate Google, în urma unei căutări specifice, practic... nu exiști (ca brand awareness). În plus, spre deosebire de campaniile PPC (Pay Per Click), SEO este o tehnică mult mai eficientă întrucât: generează trafic organic, cel mai dezirabil pentru un site în termeni de creștere a ratei de conversie (a încasărilor), îndeplinind obiective pe termen lung.