Munca de la distanță (remote) a devenit un trend în rândul companiilor, mai ales după pandemia de COVID-19. Antreprenorii s-au reorientat și au găsit soluții eficiente de a menține rata de productivitate.
Totuși, moralul echipei poate avea de suferit în asemenea situații, tocmai din cauza lipsei de interacțiune și socializare. Încetul cu încetul, încrederea în companie va scădea, iar rezultatele vor vorbi de la sine. Angajații nemulțumiți de munca pe care o fac și de atitudinea conducerii vor sabota indirect evoluția pe piață.
Cea mai eficientă și convenabilă idee ar fi să accesezi servicii personalizate, care să inspire angajații și să le ofere un sentiment de apartenență. Ce idei poți pune în practică mai exact, dar și ce strategii poți adopta pentru a consolida relațiile profesionale rămâne să afli în rândurile următoare.
Importanța obiectelor personalizate la muncă
Obiectele personalizate sunt mai mult decât niște articole promoționale - devin simboluri ale apartenenței, recunoașterii și identității companiei. Avantajele pe care le oferă se resimt cu precădere atât la nivelul atmosferei, cât și al rezultatelor înregistrate.
Iată doar câteva dintre ele:
● Îmbunătățirea coeziunii de grup - Când toți membrii echipei au acces la aceleași obiecte personalizate, fie că sunt tricouri, insigne sau echipamente de birou, se creează un sentiment de unitate. Articolele pot fi utilizate atât în cadrul teambuilding-urilor, cât și al ședințelor online.
● Promovarea angajamentului pe termen lung - Oferirea de obiecte personalizate angajaților, mai ales sub forma unor cadouri de recunoaștere a performanțelor sau aniversărilor de muncă, contribuie la creșterea loialității față de companie. Vei reuși să păstrezi, așadar, oamenii de valoare și implicit să atragi alți posibili candidați potriviți.
● Susținerea comunicării vizuale - Articolele personalizate reprezintă un mijloc de comunicare vizuală între business și angajați. Fiecare obiect devine un simbol al misiunii și valorilor afacerii și poate fi folosit pentru a promova anumite mesaje sau obiective organizaționale. Fie că e vorba de agende, tricouri sau organizatoare de birou, impactul va fi același - îndeplinirea priorităților și eficientizarea comunicării.
● Asigurarea unui mediu sustenabil - Mulți producători oferă alternativa de a achiziționa opțiuni eco precum sticle reutilizabile sau echipamente din materiale reciclate. Decizia va contribui inevitabil la eforturile de protejare a mediului înconjurător. Business-ul tău va deveni un model de implicare, responsabilitate și inițiativă - care vor fi apreciate atât la nivel intern, cât și extern.
● Creșterea moralului angajaților - Gesturile mici sunt pline de însemnătate. Angajații vor să se simtă apreciați pentru munca pe care o depun. Bonusurile financiare sunt importante, dar obiectele personalizate creează conexiuni de lungă durată. Mediul de lucru se transformă inevitabil într-un loc dedicat interacțiunilor autentice și activităților productive de grup.
Cum poți menține o legătură apropiată cu angajații remote
Chiar dacă lucrează de acasă, angajații tăi au nevoie să știe că te gândești la ei și că depui eforturi pentru a-i menține uniți.
Distanța poate că vă privează de la momente interactive, dar există soluții care pot spori interesul și loialitatea. Iată doar câteva idei avantajoase pe care merită să le pui în aplicare:
● Stabilește o întâlnire online săptămânală - Astfel, vei facilita comunicarea între angajați și departamentul de management al companiei. Poți colecta rapid feedback pentru a rezolva eventualele probleme care apar. Ședințele nu ar trebui să fie doar despre muncă, ci și despre starea de bine a angajaților.
● Oferă-le în dar cadouri personalizate - Trimite-le acasă pachete care să-i ajute în munca remote. Seturile pot include rucsacuri, articole de scris sau organizatoare de birou. Nu uita de obiectele cu mesaje inspiraționale sau chiar amuzante - este o modalitate numai bună de a îndepărta monotonia.
● Organizează activități de teambuilding online - Propune o serie de sesiuni cu jocuri interactive sau escape room-uri virtuale. Organizează competiții sau concursuri și recompensează-i pe câștigători cu premii simbolice. Dacă e cazul, trimite-le inclusiv kituri tematice pentru gătit sau pictură pentru a le susține creativitatea.
● Asigură un nivel ridicat de flexibilitate - Încurajează flexibilitatea programului de lucru pentru a-i ajuta pe angajații remote să gestioneze mai bine echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Ține cont de cerințele fiecăruia și încearcă să le îndeplinești nevoile. Promovează programe de asistență și practici de reducere a stresului cum ar fi yoga sau meditație.
● Sărbătorește ocaziile importante - Marchează momentele esențiale din viața angajaților - fie că e vorba de cea personală sau profesională. Organizează petreceri online de Crăciun, Paște sau Halloween. Trimite daruri personalizate pentru aniversările în companie, succesele în proiecte sau sărbătorirea zilelor de naștere. Creează o atmosferă festivă - pune muzică ambientală și încurajează-i să renunțe la formalitățile inutile.
Munca remote este mai confortabilă, dar poate deveni plictisitoare, ceea ce poate afecta moralul angajaților. Situația poate fi rezolvată rapid dacă apelezi la strategii de personalizare a experiențelor pe care le trăiesc. Obiectele inscripționate cu logo-ul companiei sau evenimentele organizate online te pot scuti de o scădere drastică a productivității și satisfacției în muncă.
Investește în soluții durabile pentru afacerea ta!