Marketingul digital este un domeniu cu numeroase ramuri, iar antreprenorii pot alege dintr-o multitudine de tehnici și strategii pentru a-și promova afacerile în mediul online. Printre cele mai întâlnite și de succes ramuri ale marketingului digital se numără promovarea PPC - un tip de promovare plătită despre care vei afla mai multe din acest articol.
Citește până la final pentru a afla ce este PPC, cum funcționează acesta și care sunt principalele motive pentru care tu, ca antreprenor, ar trebui să apelezi la promovarea PPC pentru a-ți crește businessul.
Ce este PPC?
PPC se referă la promovarea plătită sau pay-per-click pe diverse platforme digitale. În funcție de tipul de anunț ales, vei plăti pentru fiecare click pe care reclamele tale îl primesc sau pentru fiecare afișare. Fie că este vorba despre promovarea direct pe motorul de căutare, fie că este vorba de promovarea pe diverse pagini web sau pe YouTube, reclamele plătite sunt folosite de către antreprenori și marketeri din întreaga lume.
Cum funcționează PPC?
Felul în care funcționează campaniile PPC este destul de simplu. Se începe prin selectarea tipului de anunț dorit (display ads, video ads, shopping ads etc.), locația sau locațiile de afișare a anunțului (prin Google Search Network sau Google Display Network), intervalul orar și alte detalii de acest fel. De asemenea, când vine vorba de reclamele plătite pe Google, sunt alese cuvinte cheie pentru care anunțul să fie afișat, dar și cuvinte cheie negative, adică acele cuvinte cheie pentru care anunțul să nu fie afișat.
Fiecare campanie PPC are un buget și, în funcție de cât de atent au fost selectate opțiunile de targetare și celelalte setări, vei putea obține rezultate performante, cu un ROI bun, sau rezultate slabe, care să nu îți aducă ROI-ul așteptat.
Pentru a-ți maximiza șansele de a avea campanii de succes, poți apela la ajutorul specialiștilor dintr-o agenție de digital marketing, așa cum este Limitless.ro. Serviciile de PPC marketing sunt adesea alese de către antreprenori întrucât, spre deosebire de alte forme de promovare online, reușesc să aducă rezultate rapide, pot crește cu ușurință numărul vânzărilor și ajută la creșterea nivelului de brand awareness.
De ce să alegi PPC marketing
Acum că am stabilit ce este PPC marketingul și ai înțeles pe scurt cum funcționează acesta, este momentul să înțelegi de ce este important să alegi promovarea plătită pe Google și care sunt beneficiile de care ai putea avea parte.
Nu uita că toate avantajele promovării PPC pot fi obținute doar dacă ai setat corect campaniile, dacă știi cu certitudine care este publicul căruia i te adresezi și ai identificat corect cele mai potrivite cuvinte cheie pe care le poți folosi.
8 motive pentru care PPC marketing este important
- PPC te ajută să ajungi la foarte multe persoane
Dacă vei alege cuvintele cheie în urma unui research amănunțit și vei optimiza corespunzător campaniile, vei putea ajunge la un număr cât mai marede persoane, chiar dacă ai un buget modest. Secretul este să folosești cuvintele cheie long tail, care sunt specifice și pentru care plătești mai puțin, dar care îți pot aduce rezultate mai bune.
- Performanța campaniilor PPC poate fi măsurată cu ușurință
Mulțumită platformei și a faptului că Google își dorește să facă procesul de promovare plătită cât mai intuitiv și simplu pentru toată lumea, performanța campaniilor implementate poate fi măsurată și înțeleasă cu ușurință. Trebuie doar să te obișnuiești cu terminologia și să înțelegi cum să faci câteva corelații între cifrele existente. Partea bună este că după ce vei stăpâni aceste concepte, vei înțelege ce poți îmbunătăți la campaniile tale pentru a crește performanța și rentabilitatea.
- Campaniile PPC pot ajuta campaniile SEO și celelalte eforturi de marketing online
Gândește-te așa: campaniile PPC care îți afișează anunțul în prima parte a rezultatelor de căutare sunt urmate de rezultate organice, unde, dacă ai strategii SEO corect implementate, vei fi prezent cu propria pagină web. Astfel, vei reuși să ocupi o parte mai mare din SERP și vei crește șansele ca utilizatorii să îți acceseze site-ul, fie din rezultatele organice, fie din cele plătite.
De asemenea, dacă alegi să îți promovezi afacerea pe alte pagini web, vei crește nivelul de familiaritate al utilizatorilor cu afacerea ta și vei pune încă o cărămidă la fundația de încredere pe care potențialii clienți o au în businessul tău.
- PPC contribuie la creșterea businessului
Campaniile plătite online te pot ajuta să îți crești businessul mai ușor și poate chiar mai ieftin decât dacă ai implementa alte tehnici și strategii. Totuși, trebuie să pornești pe acest drum știind care sunt obiectivele pe care le ai și ce îți dorești să obții, punctual, de la promovarea PPC.
- Campaniile PPC pot crește gradul de brand awareness
Cu siguranță că există numeroase persoane care încă nu au auzit de businessul tău, nu știu ce produse oferi, ce prețuri ai etc. Cum să aleagă să cumpere de la tine dacă nici măcar nu sunt conștienți de faptul că magazinul tău online există sau că oferi anumite servicii? Reclamele PPC reușesc să atragă atenția potențialilor clienți, în special dacă derulezi anumite campanii promoționale sau ai implementat alte strategii cu care poți atrage publicul țintă.
- Reclamele PPC te ajută să crești vânzările
Poate cel mai des folosit obiectiv pentru campaniile PPC este creșterea vânzărilor. Acest lucru se datorează faptului că aceste reclame pot atrage cu ușurință numeroase persoane pe site, în special dacă sunt optimizate corespunzător. Bineînțeles, a atrage oamenii pe site este doar o parte din „bătălie”. După ce aceștia accesează site-ul, trebuie să fie întâmpinați de o ofertă de produse atractivă, dar și de o interfață user friendly.
- Anunțurile PPC sunt ușor de implementat
Pentru a începe să implementezi anunțuri PPC nu ai nevoie de foarte multe resurse, ci doar de răbdare și dorința de a învăța cum să perfecționezi campaniile. Deși putem afirma că este ușor să implementezi anunțuri PPC, trebuie să îți spunem că poate fi o cale lungă și anevoioasă până când vei reuși să ai parte de rezultatele dorite. Totuși, dacă alegi să colaborezi cu o agenție de marketing online, poți profita de pe urma know-how-ului acumulat de specialiști.
- Campaniile PPC te ajută să targetezi utilizatorii în fiecare moment al customer journey
Poți ajunge la potențialii clienți în faza de research, când se documentează cu privire la anumite produse sau servicii, cu ajutorul SEO, fapt care te va ajuta să le câștigi încrederea sau măcar să îi ajuți să își amintească de tine. Mai apoi, când aceștia sunt pregătiți să facă o achiziție, poți ajunge la ei prin intermediul campaniilor PPC și le poți prezenta oferta de produse sau servicii. Din moment ce aceștia știu de afacerea ta din faza de research și își amintesc că le-ai oferit informații folositoare, vor fi mai predispuși să cumpere de la tine.
Marketingul digital este un domeniu complex și uneori foarte complicat. Cu toate acestea, campaniile PPC pot fi implementate de orice antreprenor care își dorește să își crească businessul și să câștige mai mulți clienți. Bineînțeles, pentru cele mai performante rezultate, este ideal să se apeleze la o agenție PPC care poate ajuta orice firmă să își atingă obiectivele de digital marketing.