Înainte de a trece la cumpărături, este bine să ştii că designul acestuia poate influenţa randamentul şi eficienţa ta. Continuă să citeşti pentru a descoperi câteva sfaturi utile pentru a mobila şi organiza cât mai bine biroul de acasă.
Stabileşte cât mai bine funcţionalităţile
În orice proiect de amenajare a unui interior, forma condiţionează funcţionalităţile, iar acest lucru este şi mai important când vine vorba despre biroul de acasă. Prin urmare, începe prin a stabili funcţiile pe care biroul tău trebuie să le aibă, de cât spaţiu ai nevoie, ce sarcini ai de îndeplinit, care sunt necesităţile de depozitare şi, dacă ai de primit clienţi, cum îi vei face să se simtă bine-veniţi. Este momentul în care vei decide de ce tip de mobilă ai nevoi dar şi de câte scaune, rafturi şi corpuri de depozitare ai nevoie. De asemenea, va trebui să ţii cont de iluminare, decoraţii şi, dacă este necesar, facilităţi pentru a-ţi face clienţii să se simtă confortabil. Sunt multe lucruri pe care trebuie să le iei în considerare, dar, dacă vei împărţi proiectul în etape, îţi va fi mai uşor să îl finalizezi.
Mobilier şi accesorii
Mobilierul pentru biroul tău de acasă ar trebui să fie funcţional, dar şi elegant. De asemenea, ar trebui să faci măsurătorile necesare pentru a te asigura că mobila cumpărată (birou, rafturi, dulapuri, scaune, etc) se încadrează cât mai bine în spaţiul disponibil. Pentru a obţine un aspect profesional, dar şi un spaţiu practic şi eficient, nu uita să ţii cont de flux şi funcţionalităţi. Pentru a crea un spaţiu plăcut, alege mobilier şi accesorii de birou din materiale naturale precum lemnul, pielea, sticlă sau metalul. De asemenea, orientează-te către piese care sunt uşor de întreţinut şi de curăţat de praf şi nu uita să aduci şi câteva plante în ghiveci. Tot acum este momentul în care poţi căuta câteva modele de scaune de birou atât pentru tine, cât şi pentru clienţi.
Nu uita de ergonomie
Când amenajezi un birou de lucru acasă nu trebuie să uiţi de confortul şi sănătatea ta care sunt prioritare. Vei avea nevoie de mobilier ergonomic care să îţi permită să foloseşti spaţiul cât mai eficient, oferindu-ţi tot confortul de care ai nevoie. Acest lucru înseamnă să alegi biroul şi scaunul tău astfel încât să ţi se potrivească cât mai bine şi să te ajute să menţii o postură corectă când lucrezi.
Biroul trebuie să aibă înălţimea adecvată pentru tine, iar scaunul să fie reglabil şi ergonomic. Dacă vei ţine cont de aceste aspecte, reduci riscul de a suferi de dureri de spate, umeri sau braţe, chiar şi după mai multe ore petrecute la birou. Acest lucru îţi va creşte productivitatea şi eficienţa şi te va ajuta să lucrezi ca un profesionist.
Iluminarea optimă
Pentru a preveni oboseala ochilor, ai nevoie de o iluminare corectă, iar folosirea a mai multor corpuri de iluminat sunt cea mai bună soluţie. La shopeo vei găsi diverse modele de lămpi de birou sau lămpi de lucru, dar şi corpuri de iluminat de tavan, aplice şi lămpi de podea. Investeşte în piese reglabile pe care să le poţi direcţiona corespunzător, în funcţie de spaţiul disponibil şi de necesităţi. Şi, pentru că s-a dovedit că lumina naturală creşte productivitatea, nu uita să o foloseşti şi să îţi poziţionezi biroul lângă fereastră în mod corect. De asemenea, pentru a fi pregătit pentru zilele înnorate, echipează-te cu becuri care emană o lumină similară celei naturale.
Soluţii de stocare şi depozitare
Pentru a crea acasă biroul perfect, ai nevoie de soluţii de organizare, stocare şi depozitare cât mai creative. Astfel, va fi uşor să îţi păstrezi masa de lucru curată, iar acest lucru îţi va creşte eficienţa şi productivitatea. Birourile cu sertare şi dulapuri sunt perfecte pentru a maximiza spaţiul de stocare, dar mai sunt şi alte soluţii precum rafturile suspendate, comodele sau dulapurile de perete. De asemenea, pentru obiectele mici, poţi folosi cutii sau coşuri de depozitare, iar pentru hârtii şi dosare vei avea nevoie de bibliorafturi.