Antena 3 CNN Conținut plătit Clădirile, ca element de branding: cum își folosesc companiile sediile pentru marketing

Clădirile, ca element de branding: cum își folosesc companiile sediile pentru marketing

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 14:44 23 Mar 2022 Modificat la 14:44 23 Mar 2022
cladirile ca element de branding cum isi folosesc companiile sediile pentru marketing
Clădirile, ca element de branding: cum își folosesc companiile sediile pentru marketing

Potrivit lui George Cristescu, arhitect în București, fondator al biroului de arhitectura Deco Architects, „o clădire este și un brand”.

Prin urmare, din acest punct de vedere, arhitectura are un rol fundamental de jucat în promovarea mărcilor.

Chiar dacă brandingul și arhitectura sunt două discipline diferite, acestea funcționează pe principii similare, precum ar fi concentrarea pe experiența utilizatorului și modul în care oamenii vor folosi un anumit spațiu. Pentru companiile mari, proiectarea unei clădiri este o oportunitate de a-și prezenta valorile prin îmbunătățirea experienței pe care o trăiești în interiorul acelei clădiri. – George Cristescu, arhitect

Google este un exemplu popular in acest sens. Compania este considerată prima care a început să-și folosească sediul pentru a-și etala brandul și valorile de brand. Birourile sale includ piscine, cantine gourmet gratuite, săli de sport, săli de jocuri și așa mai departe. Acest lucru a permis ca experiența angajaților să devină remarcabilă.

Alte companii de tehnologie, precum Apple, s-au inspirat de la Google, iar, în prezent, birourile acestora sunt o oglindă a valorilor de bază ale companiei. Când intri într-un sediu marca Apple este imposibil sa nu sesizezi reflectarea mărcii și a stilului companiei. De la geamurile clasice din sticlă, designul minimalist, elegant și până la suprafețele strălucitoare. Cu toate acestea, s-a constat că nu este un design confortabil și productiv pentru angajați.

Într-adevăr, birourile Apple ne sunt prezentate mai mult ca un produs, decât ca o clădire în sine. În 2013, compania a obținut o marcă comercială pentru designul și amenajarea magazinelor lor, inclusiv pentru dispunerea luminilor încastrate și a culorilor acestora. – George Cristescu, arhitect

O altă tehnică pe care companiile o folosesc este iluminatul arhitectural: folosind semne explicite și simboluri implicite deopotrivă, companiile au obținut cu succes transpunerea brandului în arhitectură. De exemplu, culorile izbitoare sunt folosite cu succes pentru clădirile companiilor de jocuri, în timp ce băncile, designerii de modă sau chiar unele firme de arhitectură folosesc culori mai delicate și subtile.

Pe de altă parte, când brandingul devine mai important decât experiența utilizatorului, riscăm să pierdem din vedere pentru cine a fost proiectată clădirea: angajații mărcii. Același lucru s-ar putea spune despre tehnicile de iluminare. O experiență precum ar fi fațadele multi-media se îndepărtează prea mult de scopul inițial - anume acela de a comunica identitatea de brand. Pentru a evita acest lucru, companiile ar trebui să ia în considerare implementarea unui iluminat interior care să reflecte designul exterior al clădirilor lor, alegând lumina naturală față de cea artificială, având grijă să mențină consistența în întreaga clădire. George Cristescu, arhitect

Din acest punct de vedere, coroborată cu brandingul și cu marketingul, inovația în arhitectură se poate traduce în multe lucruri. Prin creșterea numărului de clădiri branded, arhitecții trec de la tradiționala „o formă, o funcție” la o abordare mai inovatoare.

Cu toate acestea, ar trebui să fim atenți și să ne amintim că, chiar dacă brandingul are succes, trebuie tratat cu atenție. Ținând cont de importanța unui design durabil și ușor de utilizat, ne asigurăm că unul nu are prioritate față de celălalt, în cazul de față nu minimizăm designul pentru branding. – George Cristescu, arhitect

×
x close