Antena 3 CNN Conținut plătit Ce trebuie să știi despre importanța parfumului ambiental într-un hotel

Ce trebuie să știi despre importanța parfumului ambiental într-un hotel

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 17:27 06 Iul 2022 Modificat la 17:27 06 Iul 2022
ce trebuie sa stii despre importanta parfumului ambiental intr un hotel
Ce trebuie să știi despre importanța parfumului ambiental într-un hotel

Fiecare persoană are anumite amintiri sau emoții puternice, legate de anumite mirosuri.

Tocmai de aceea, experții au transformat parfumurile într-un adevărat instrument de marketing, pentru a influența opiniile clienților despre anumite locații.

Iar acum, tot mai multe hoteluri apelează cu încredere la maeștrii parfumieri, pentru a alege cele mai interesante arome, care să schimbe cu totul percepția clienților privind întregul ambient.

De ce hotelurile folosesc parfumuri ambientale?

Orice hotel are propria sa personalitate, reflectată prin mai multe componente - de la partea de design interior, până la branding și calitatea serviciilor.

Pe durata șederii, turiștii intră în contact cu toate aceste componente. Iar acest contact este sporit și mai mult de parfumul ambiental al hotelului, care deține un rol cheie în modelarea experienței generale a clientului, stârnind emoții pozitive sau negative.

Mai multe studii au demonstrat că impactul parfumului asupra psihologiei consumatorului este extrem de puternic, iar astfel, parfumul a devenit un adevărat instrument de marketing. Capacitatea mirosului de a stârni anumite amintiri și de a genera emoții și dorințe a condus la crearea unei noi direcții în marketing.

Spre exemplu, mirosul florilor de tei te poate duce cu gândul la grădina bunicii, în timp ce mirosul de nucă de cocos te trimite cu gândul la o vacanță exotică. Mirosurile sunt puternic legate de emoții și de amintiri și pot avea un efect puternic asupra stării de spirit și a comportamentului.

Dacă deții un business în domeniul hotelier, te poți folosi de parfumul ambiental, ca parte a experienței de brand. Prin intermediul design-ului interior poți să creezi o experiență vizuală complexă, însă, prin intermediul parfumului poți să creezi o experiență mult mai profundă și mai durabilă cu oaspeții hotelului.

Cum alegi parfumul potrivit pentru hotelul tău

Primul, și poate cel mai important pas este alegerea parfumului potrivit, care să reflecte personalitatea hotelului și a întregului business. Poți opta pentru crearea unui parfum unic, apelând la maeștrii parfumiere, însă, poți alege cele mai bune odorizante profesionale pentru Horeca, care sunt deja existente pe piață. Fiecare parfum ambiental, special creat pentru industria hotelieră, are anumite proprietăți care pot crește nivelul de satisfacție al oaspeților, determinându-i să revină în aceeași locație.

În general, cei din industria hotelieră preferă să aleagă parfumurile ambientale în funcție de experiențele pe care vor să le creeze pentru clienții lor. Spre exemplu, în cazul unui hotel cu tratamente balneare, aflat în mijlocul unei păduri, parfumul ales se poate concentra pe arome naturale, care evocă o stare de calm și de relaxare. În schimb, pentru un hotel aflat în mijlocul orașului, destinat celor care vin pentru călătorii de afaceri, pot fi alese arome care îi energizează pe oaspeți, încurajându-le productivitatea.

Unde se folosește un parfum ambiental

Un accent deosebit trebuie acordat zonei de recepție, unde călătorii își creează primele impresii despre hotel. În acel moment, majoritatea clienților își pot da seama dacă au făcut alegerea potrivită optând pentru acel loc de cazare.

În schimb, parfumul camerelor trebuie ales cu mare atenție, deoarece acesta trebuie păstrat întotdeauna la un nivel discret, fără să afecteze negativ experiența clienților. Însă, pentru parfumarea corectă a spațiilor unui hotel este necesar un studiu de specialitate din partea unei echipe de experți, care va determina ce fel de difuzoare vor fi necesare și care va fi dozajul ideal.

Așadar, parfumul ambiental are trei roluri importante în ceea ce privește industria hotelieră: acesta creează un ambient mult mai interesant pentru oaspeți, funcționează ca un instrument de branding, iar în același timp reprezintă un semnal olfactiv pentru un anumit spațiu din cadrul hotelului – fie că vorbim despre SPA, recepție sau restaurant.

×
x close