În ciuda eforturilor depuse de părinți, este important de știut că numeroși factori își pun amprenta asupra micuților în formare: de la celebrul „gap generation” (diferența dintre generații), la cultură sau mediu social.
Școala online de engleză nr. 1 din Europa, Novakid, a realizat un nou studiu pentru a descoperi ce provocări de parenting sunt întâmpinate adesea în ziua de azi, dar mai ales ce le cauzează. În cadrul acestuia au participat 3.000 de respondenți din 10 țări (din Europa și regiunea Orientului Mijlociu – Africa de Nord), tutori ai unor copii cu vârste cuprinse între 4-14 ani. Datele au fost colectate pe durata lunii octombrie 2022.
Independența copilului este o necesitate
Grija părintească nu cunoaște limite, însă acest fapt poate genera uneori instabilitate în relația cu cei mici. Potrivit rezultatelor sondajului, mamelor și taților din diferite țări le este dificil să găsească un echilibru între planificarea viitorului copilului lor și oferirea independenței în alegeri.
În Franța, aproape jumătate (45%) dintre respondenți au afirmat că este o provocare absolută, în Spania 34% au împărtășit aceeași opinie, iar în Italia 56% au considerat că este o chestiune destul de complicată, însă nu o „provocare absolută”. La polul opus, în Turcia 18% dintre participanții la studiu au afirmat că nu e deloc complicat să armonizezi balanța între control și libertatea acordate celor mici.
Asupra căror aspecte decid părinții?
Părinții tind să decidă în numele copiilor lor cu privire la numeroase aspecte: școala pe care să o frecventeze, meditațiile suplimentare, activitățile extracurriculare, sporturile practicate și conținuturile video urmărite.
De pildă, 86% dintre respondenții spanioli se implică în alegerea unui sport pe care copiii să-l practice, 69% intervin în preferințele muzicale, iar 74% în grupul de prieteni. În schimb, când vine vorba de conținutul video consumat, germanii sunt cei mai atenți (90%). La capitolul pasiuni și timp liber, 79% dintre italieni au un cuvânt de spus.
Adulții pot ghida copilul într-un mod sănătos fără prea multă intervenție. Micuțul ar trebui să fie crescut nu ca un prototip al mamei sau al tatălui, ci ca un individ separat. Este o persoană diferită de părinții săi, cu temperament și înclinații diferite. Așadar, ar trebui să i se acorde autonomia, pentru ca în final să se familiarizeze cu alegerile raționale.
Metodele de parenting evoluează de la o generație la alta
Fiecare părinte își stabilește principiile după care se ghidează în procesele de creștere și educare. Această decizie este impactată, în mai mică sau mai mare măsură, de experiența proprie din perioada copilăriei.
Așadar, la întrebarea „Cât de diferită considerați că este abordarea dvs. de parenting și educare față de cea a părinților dvs.?”, 26% dintre respondenții din Turcia au spus că cele două sunt opuse. În rest, majoritatea participanților au fost de acord că abordarea lor diferă de cea a părinților, însă că există anumite caracteristici comune (35% în Germania, 39% în Franța, 44% în Italia, 39% în Spania, 42% în țările din regiunea Orientului Mijlociu și Africa de Nord).
Perspectiva părinților asupra temelor pentru acasă
Conform rezultatelor studiului, cea mai mare parte a copiilor își rezolvă temele pentru acasă sub supravegherea părinților (în topul clasamentului poziționându-se respondenții din Franța și Spania). Ce părere au tutorii când vine vorba de reducerea sau anularea exercițiilor pentru acasă (în cazul copiilor cu vârste între 6-9 ani)? Părinții germani tind să nu fie de acord cu această măsură (50%), pe când cei spanioli o susțin cu ardoare (59%).
Desigur, formarea copiilor necesită mult timp, implicare și atenție de toate părțile. Este esențial ca exemplul parental să fie unul sănătos, echilibrat și răbdător. Consolidarea autonomiei de la vârste fragede, a sentimentului de încredere și comunicării deschise sunt imperioase pentru adultul de mai târziu, plin de idei și inițiative, capabil să schimbe societatea în adevăratul sens al cuvântului.
Despre Novakid
Novakid, platformă online de limba engleză pentru copii, a fost fondată în 2017, în Silicon Valley (SUA), de Max Azarov, Dmitry Malin și Amy Kroveletskaya. În 2021, peste 2,6 milioane de cursuri au fost predate unui număr de aproximativ 200.000 de studenți din 49 de țări. În orele de vârf, sunt predate simultan peste 2.000 de lecții.
Programul educațional Novakid ESL (engleza ca a doua limbă) respectă Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL) și a fost dezvoltat ținându-se cont de interesele și vârstele individuale ale copiilor. Novakid folosește tehnologii de educație prin joc (gamification) și realitate virtuală, pentru a crea un mediu propice vorbirii limbii engleze și îi ajută pe copiii din întreaga lume să studieze într-un mod distractiv și interesant.
Metoda unică Novakid de evaluare a progresului (peste 1.500 de parametri, testare A/B și alte componente ale unei abordări bazate pe analiza datelor) permite profesorilor să adapteze programul în funcție de nevoile și interesele individuale ale fiecărui copil.
Site oficial: https://www.novakid.ro