Caravana Sănătății, organizată de dm România, s-a încheiat cu succes, ajungând la aproximativ 1.200 de participanți, cu implicarea activă a peste 30 de medici, dintre cei aproape 140 înscriși în program. Cea de-a doua ediție a avut loc între 17 iulie și 23 august, în 12 orașe din țară: Iași, Suceava, Buzău, Galați, Craiova, Timișoara, Arad, Baia Mare, București, Constanța, Pitești și Făgăraș.
Studiul Spectra, recent realizat de concernul dm, a relevat că 53% dintre femei consideră că subiectul sănătății feminine ar putea beneficia de mai multă atenție. În România, alături de Serbia și Bosnia și Herțegovina, femeile consideră că acest subiect este insuficient dezbătut în societate. Caravana Sănătății dm a răspuns acestor nevoi, oferind consultanță și informații relevante. În plus, proiectul a inclus și conferințe dedicate sănătății feminine, organizate în Iași, Galați și Baia Mare. Astfel, am oferit un cadru sigur și fără prejudecăți, încurajând dialogul deschis cu specialiștii, pentru un număr de aproximativ 100 de femei.
„Anul acesta, Caravana Sănătății dm a reușit să atragă aproximativ 1.200 de participanți, comparativ cu aproximativ 450 anul trecut, extinzându-se de la 7 la 12 orașe. Această creștere subliniază angajamentul nostru față de sănătatea femeilor, evidențiind interesul crescut al femeilor pentru consultanțe de specialitate. dm România se dedică promovării unei abordări preventive, oferind informații și soluții pentru o viață sănătoasă și echilibrată. Inițiativa noastră are ca scop creșterea conștientizării asupra sănătății feminine, punând accent pe îngrijirea corpului și a minții”, a declarat Anca Ciobănescu, manager marketing al dm drogerie markt.
Un alt element inovator și captivant adus de Caravana Sănătății dm a fost colaborarea cu „Podcastul Medical”, care se adresează unei comunități online, cu peste 100.000 de urmăritori pe TikTok și peste 26.000 de abonați pe YouTube, propunându-și să explice și să simplifice termenii medicali și să aducă subiecte de interes în fața specialiștilor. Colaborarea cu dm a constat într-o serie de 4 episoade în care medici și specialiști au abordat diverse aspecte legate de sănătatea femeilor, punctând principalele teme pe care și le-a propus întregul proiect.
Participantele la Caravana Sănătății dm au avut oportunitatea de a interacționa cu specialiști în nutriție de la Integraviva, care le-au oferit sfaturi privind o alimentație sănătoasă, măsurători corporale și recomandări personalizate. De asemenea, au avut posibilitatea de a discuta cu experți în ginecologie despre problemele întâmpinate în timpul ciclului menstrual și prevenție cu privire la bolile feminine. Femeile au primit sfaturi de la psihologi pentru sprijin emoțional, în toate etapele prin care acestea trec. Nu în ultimul rând, specialiștii în dermatologie au oferit sfaturi esențiale pentru îngrijire și au abordat și alte aspecte relevante legate de sănătatea pielii. Programul a cuprins și momente de energizare, alături de instructori de zumba sau dansatori profesioniști.
„Este o experiență unică. Deși consilierea în sine este similară cu cea pe care o facem zilnic în cabinet, Caravana Sănătății ne oferă ocazia de a întâlni diverse tipologii de oameni, cu nevoi și proveniențe diferite din diferite regiuni ale țării. Am fost plăcut surprinse de deschiderea și răspunsul pozitiv al oamenilor la această inițiativă.
Situațiile în care persoanele care au apelat la serviciile oferite de caravană erau pacienți cu diverse afecțiuni, cum ar fi cele oncologice, unde nutriția joacă un rol esențial, au demonstrat cât de binevenit este acest proiect. Acesta este doar unul dintre numeroasele exemple care subliniază importanța unor astfel de inițiative în țara noastră. Facilitarea accesului la informații avizate reprezintă o adevărată gură de aer proaspăt pentru societatea noastră”, a povestit Nutriționist Dietetician Drd. Liana Conțiu & Manager Integraviva.
Deși ne-am concentrat pe sănătatea femeilor, am creat și un spațiu prietenos pentru cei mici, cu activități și jocuri, precum și colțuri de relaxare, gustări sănătoase și zone de reîmprospătare. Bărbații au fost, de asemenea, bineveniți la Caravana Sănătății, având ocazia să obțină informații valoroase despre sănătatea partenerelor lor și despre modul în care pot să le susțină pe acestea. Mulți dintre ei au solicitat consiliere din partea specialiștilor, ceea ce ne bucură și reflectă un interes crescut pentru înțelegerea și aprofundarea informațiilor legate de sănătatea femeii, ca parte din integrantă din familie. Participanții au avut șansa de a câștiga produse (absorbante, suplimente, precum și produse destinate momentelor de relaxare: protecție solară și prosoape de plajă), dar și broșuri cu informații utile din aria consultațiilor de care au avut parte.
„Participarea la o caravană a sănătății a fost o experiență profundă și plină de satisfacții. Ca psiholog, am avut oportunitatea de a interacționa cu o plajă largă de oameni, oferind suport emoțional de tip «prim ajutor». M-am bucurat să văd cum oamenii se deschid și încep să vorbească despre problemele lor. A fost o lecție valoroasă despre importanța accesibilității serviciilor psihologice și despre nevoia de a continua aceste inițiative pentru a îmbunătăți bunăstarea mentală în comunități”, a transmis Andreea Moldovan, psiholog din cadrul Caravanei, prezent în Timișoara și Arad.
Evenimentele au avut loc în parcările mall-urilor partenere. Pentru anul în curs, Caravana Sănătății dm a fost prezentă în:
· 17 - 18 iulie, Iași
· 20 - 21 iulie, Suceava
· 24 - 25 iulie, Buzău
· 27 iulie, Galați
· 31 iulie - 1 august, Craiova
· 3 - 4 august, Timișoara
· 6 - 7 august, Arad
· 9 - 10 august, Baia Mare
· 12 - 13 august, București
· 15 - 18 august, Constanța
· 20 - 21 august, Pitești
· 22 - 23 august, Făgăraș
Partenerii care au susținut acest eveniment sunt: Nivea SUN, always, Discreet, BiSeptol și Emocalm.
Despre dm drogerie markt: dm drogerie markt este una dintre cele mai mari rețele de magazine de drogherie din Europa, oferind o gamă largă de produse pentru îngrijirea personală, sănătate și frumusețe. În România, lanțul de magazine este prezent de 16 ani, timp în care a evoluat constant, a creat peste 1600 de locuri de muncă și a deschis peste 140 de magazine. În 2022, dm a lansat, în România, și magazinul online, expansiunea companiei fiind în continuare una din priorități.