Antena 3 CNN Conținut plătit Bilanţul 2020 arată o creștere la anumite domenii

Bilanţul 2020 arată o creștere la anumite domenii

Anul 2020 caracterizat de criză sanitară generată de temutul virus Sars Cov 2 a fost unul provocator, cu suişuri şi coborâşuri pentru toate sectoarele economice, industriale şi pentru furnizorii de servicii.

New Project - 2021-07-28T095420.261
de Georgiana Adam    |    28 Iul 2021   •   09:54

Capacitatea de adaptabilitate şi măsurile rapide luate de la primele semne de criză au dus la creșteri importante în anumite sectoare, pe de altă parte au fost şi anumite ramurii care au fost efectiv blocate de măsurile restrictive luate la nivel mondial. 

Industria divertismentului, transportul aerian, turismul - cele mai afectate sectoare

Măsurile sanitare stricte au făcut ca festivalurile cu zeci de mii de participanți, concertele, nunţile, botezurile şi evenimente majore să fie anulate.

Artiștii români şi organizatorii de evenimente au fost loviți de pandemie - teatrele închise, festivalurile de film şi concerte anulate, evenimente zero.

Practic, acest sector pentru mai bine de un an a avut zero activitate, dacă o mică parte dintre artiști au reușit să se reinventeze adoptând canalele de comunicare online, cei mai mulţi au așteptat cu sufletul la gura reinstaurarea normalității.

Turismul extern şi transportul de persoane aerian au fost alte sectoare afectate în prima jumătate a anului 2020.

Totuşi câştigătorii în această perioadă au fost operatorii turistici interni, care au reușit să satisfacă apetitul de călătorie al românilor. Astfel, chiar şi cu limitări drastice de funcţionare, aceştia au reuşit să crească cifrele de afaceri.

Crestei importante pe parte de consum

Restricţiile de deplasare impuse de autorităţi i-a determinat pe oameni să consume mai mult în 2020. Au crescut considerabil vânzările pentru alimente de bază, alimente finite, produse de igienă personală, alcool şi tutun.

Un segment care a cunoscut creștere în pandemie este şi cel al lichidelor de vapat si tutun incalzit. Dacă partea de vânzări HoReCa a fost sub aşteptări, pe partea de comenzi la domiciliu şi vânzări în supermarketuri lucrurile au fost satisfăcătoare.

A crescut consumul de alcool în acesta an pandemic. În lipsa ieșirilor în oraş, romanii, au băut cantităţi mai mari de alcool la domiciliu. 

O altă creştere importantă s-a observat pe partea de achiziţii de electronice. Cu un an se școală online, au crescut considerabil vânzările de laptouri, sisteme desktop, tablete şi telefoane mobile.

Perioadele lungi petrecute la domiciliu i-a determinat pe mulţi să realizeze modificări în locuinţe, aşa că contrar aşteptărilor, s-au înregistrat creşteri considerabile pe partea de materiale de bricolaj, şi obiecte decorative pentru casa.

Practic, s-au cumpărat accesorii de înfrumuseţare a casei şi grădinii, elemente decorative, flori, ghivece, lavabil, corpuri de mobilier uşoare ce nu necesită montare specializată.

Anul 2020 a fost unul provocator, unul în care creativitatea şi adaptabilitatea au fost constante importante. Sectoare cheie şi-au blocat activitatea, însă au fost şi domenii care au venit cu soluţii geniale şi au reuşit să crească.

Un astfel de exemplu este reprezentant de curierat, practic în timpul pandemiei serviciile de curierat au fost mai solicitate ca oricând. 

×
Parteneri
x close