Nimic nu se compară cu o călătorie reală și cu senzația pe care ți-o oferă o excursie departe de casă. Dar, pentru a te asigura că hotelul tău continuă să atragă turiștii și tu faci și profit de pe urma activităților tale, ai nevoie de strategii cu adevărat eficiente. Urmează sfaturile de mai jos pentru a te asigura că toată munca ta nu este în zadar!
Pune accentul pe angajați, mai întâi de toate
Cele mai bune soluții pentru management hotelier nu vor însemna absolut nimic dacă nu ai oameni de încredere care să le poată aplica. Dacă ești deja în faza în care ți-ai deschis un hotel de ceva vreme, cel mai probabil ți-ai dat seama că nu le poți face singur/ă pe toate. Așadar, trebuie să te înconjori de oameni valoroși.
Până să te gândești la clienți, asigură-te că angajații își fac bine treaba și sunt mulțumiți de jobul lor. Nu poți conduce un departament pe care nu-l cunoști, așadar petrece cel puțin o zi alături de angajații tăi și vezi de ce probleme se lovesc în activitatea de zi cu zi. Doar așa-ți vei da seama care sunt oamenii care merită cu adevărat aprecierea ta. În plus, vei deveni un manager mult mai bun.
După ce ai realizat care sunt oamenii de bază din hotel, promovează-i! Din acest moment poți începe să le delegi sarcini știind că te poți baza pe ei în orice situație.
Ascultă cu atenție clienții
În epoca digitală a devenit foarte simplu să afli ce gândesc oamenii despre afacerea ta. Practic, de multe ori nici nu mai este necesar să-i întrebi! Nu subestima valoarea și puterea comentariilor lăsate online, ele fiind de mult ori factorul care face diferența între un client câștigat și unul pierdut. Învață din aceste comentarii și schimbă ceva la modul în care îți organizezi activitatea.
Cele mai importante sunt, de departe, comentariile negative. Ele îți indică cele mai grave probleme ale afacerii tale și, în același timp, îți dau șansa de a răspunde profesionist și de a recâștiga clientul respectiv.
Nici nu contează câte stele are hotelul tău în viața reală, ci câte stele primește în urma review-urilor de pe internet. Ratingul de pe internet este mai important decât cel oficial deoarece reflectă valoarea reală a serviciilor tale. Așadar fă tot ce poți pentru a-l îmbunătăți.
Oferă interacțiuni și experiențe personalizate
Există un motiv pentru care această industrie poartă numele de industria ospitalității. Pe scurt, fiecare vizitator trebuie să se simtă precum un oaspete care primește atenția deplină a gazdei sale. Acest sentiment este cel care îl face pe turist să revină. Nu doar calitatea sau absența calității serviciilor oferite de tine contează.
Cea mai bună metodă prin care poți fideliza clienții este să interacționezi direct cu ei, să-i cunoști și apoi să personalizezi experiența în funcție de preferințele lor. Bonusurile, discount-urile, punctele de fidelizare, toate sunt strategii foarte bune de promovare, dar și oportunități perfecte de a-i arăta clientului că știi ce este important pentru el/ea.
Folosește inclusiv tehnologia în acest sens. N-ar strica să ai o bază de date care să înregistreze toate interacțiunile pe care le-ai avut vreodată cu un client. Pe baza informațiilor obținute poți decide care este cea mai bună metodă de abordare pe viitor.
Dacă aplici toate sfaturile de mai sus va fi imposibil ca hotelul tău să nu fie un succes!