
Cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră au fost astăzi în centrul dezbaterilor dintre experți, investitori, factori de decizie și reprezentanți din sectorul public și privat. Aceștia au discutat despre provocările finanțării autostrăzilor, impactul crizei bugetare, dar și soluțiile pentru reducerea accidentelor pe șoselele din România.
Una dintre principalele teme abordate este ritmul lucrărilor de infrastructură, iar ținta pentru 2025 ar putea ajunge chiar la 300 km de autostrăzi și drumuri expres. Guido Retter, CEO RETTER Group, a explicat că progresul se datorează accelerării licitațiilor și implicării unor companii de construcții puternice.
"Se continuă proiectele începute acum 3-4 ani, iar pregătirea și licitațiile au avansat esențial. Din fericire, doar puține proiecte au avut întârzieri din cauza unor contradicții în procedurile de achiziție. Un exemplu clar este autostrada A7, unde, cu excepția lotului 3, toate celelalte loturi au fost atribuite într-un ritm remarcabil."
CEO-ul RETTER Group a subliniat și implicarea firmelor de construcții, care depun eforturi considerabile pentru a respecta termenele:
"Aceste proiecte sunt realizate de firme cunoscute, competente și foarte motivate, mai ales pentru că multe dintre ele sunt strâns legate de România. Reputația lor este esențială, iar din acest motiv se lucrează într-un ritm susținut, inclusiv în weekend, dacă este necesar, pentru a respecta obiectivul de a deschide traficul pe noile drumuri cât mai rapid."