Antena 3 CNN Campanii Romania in miscare România în mişcare: Evoluţia pieţei de retail în România, de la început până în prezent

România în mişcare: Evoluţia pieţei de retail în România, de la început până în prezent

1 minut de citit Publicat la 14:15 27 Apr 2013 Modificat la 14:15 27 Apr 2013
România în mişcare: Evoluţia pieţei de retail în România, de la început până în prezent
Foto: Agerpres
 
 
Antena 3 continuă seria de editii speciale dedicate celor mai importante industrii din Romania. Conceptul vizeaza prezentul si viitorul economiei nationale, intr-o nota constructiva, presupunind identificarea problemelor existente in fiecare domeniu ales ca tema, dar si a solutiilor, prin implicarea celor mai importanti specialisti din industria respectiva, precum si a decidentilor politici si economici.

A doua ediţie specială este dedicată industriei alimentare. "Romania in miscare” - editia ”Ştii ce mănânci!” - are un spatiu dedicat pe parcursul a două zile in programele de stiri dar si in emisiunile statiei si este gazduita de Adrian Maniutiu, prezentatorul Income, singura emisiune economica prezenta in grilele de programe ale televiziunilor de stiri din Romania.

În prima parte a anilor 2000, cei mai importanţi jucători ai pieţei de retail au început să facă primii paşi pe piaţa românească, una aproape virgină.
 
Aşa a început în România povestea dezvoltării şi expansiunii unui nou segment de piaţă: cel al comerţului modern. Dacă în 2004, ponderea acestuia în totalul comerţului naţional abia atingea un timid 19%, 4 ani mai târziu se situa la 40%, iar la finele anului 2012 50% din totalul comerţului se desfăşura prin hypermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate. 
 
Pare mult, dar până la media UE de 90% mai e mult loc de creştere. 
 
Carrefour este unul dintre jucătorii mai sus menţionaţi, care de la intrarea pe piaţa românească şi-a conturat misiunea de a dezvolta producătorii locali şi de a importa cât mai puţin posibil. ”Carrefour in România face cu foarte mulţi producători contracte să producă pentru marca noastră proprie: Carrefour. Pe de altă parte, facem contracte cu producătorii de fructe si legume regionali, astfel ca ei să livreze regional chiar daca nu pot livra în toata reteaua”, a declarat la Antena 3 Andreea Mihai, director de comunicare Carrefour România.
 

×
x close