EXIT POLL
CURSCIRA
AVANGARDE
INSOMAR
CIOLACU MARCEL
25
.00
%
25
.00
%
SIMION GEORGE
15
.00
%
14
.10
%
CIUCĂ NICOLAE
14
.00
%
13
.00
%
LASCONI ELENA
18
.00
%
18
.10
%
GEOANĂ MIRCEA
5
.00
%
5
.50
%
KELEMEN HUNOR
4
.00
%
4
.60
%
GEORGESCU CĂLIN
16
.00
%
16
.00
%
Antena 3 CNN Campanii Romania in miscare PRO şi CONTRA timbrului de mediu. Ce spun specialiştii

PRO şi CONTRA timbrului de mediu. Ce spun specialiştii

1 minut de citit Publicat la 13:17 11 Mar 2013 Modificat la 13:17 11 Mar 2013
PRO şi CONTRA timbrului de mediu. Ce spun specialiştii
Noul timbru de mediu urmează să intre în vigoare la sfârşitul acestei săptămâni şi e un fel de taxă auto în haine noi. A creat însă destulă confuzie şi există păreri pro şi contra noului timbru, pe care vi le prezentăm în cadrul campaniei Antena 3 "România în mişcare".

"Cererea noastră este de a multiplica cu doi valoarea care este propusă acum în lege pentru maşinile cu Euro 3 şi Euro 4. Proiectul nu respectă aceste principii Euro 3 şi Euro 4. Aceste vehicule sunt foarte poluante nu numai din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, ci şi pentru celelalte noxe", a declarat, vineri, Jerome Olive, CEO Renault, la dezbaterea publică organizată de Ministerul Mediului.

România nu va ajunge "coşul de gunoi al Europei", prin importul tuturor autovehiculelor second-hand din Europa.
La aceeaşi dezbatere, preşedintele Automobil Club Român (ACR), Constantin Niculescu, a precizat că, deşi organizaţia pe care o reprezintă nu este împotriva măsurilor de reducere a poluării, noul proiect de lege duce consumatorul la încă trei ghişee, respectiv la Finanţe, Înmatriculări şi RAR, lucru care, în final, va favoriza creşterea corupţiei, pentru că "cetăţeanul nu va pierde vremea la alte trei ghişee şi va prefera să plătească pentru a scăpa mai repede".

Ministrul Rovana Plumb a explicat că actuala propunere legislativă urmăreşte, în principal, două principii, respectiv reducerea emisiilor poluante şi înnoirea parcului auto. Rovana Plumb a precizat că plata pentru timbrul de mediu va fi efectuată o singură dată pe toată durata de funcţionare a maşinii, indiferent de câte ori aceasta va fi vândută ulterior.

Reprezentanţii societăţii civile au cerut, pe de o parte, creşterea taxelor prevăzute prin actualul proiect de act normativ pentru maşinile cu Euro 0, Euro 1 şi Euro 2, faţă de cuantumul celor din 2012, în caz contrar, piaţa auto din România urmând să devină, în opinia lor, o piaţă de maşini poluante, second-hand aduse de români din celelalte state UE, iar pe de altă parte, scăderea taxelor prevăzute pentru autovehiculele cu Euro 3 şi Euro 4


Citeşte şi materialul despre siguranţa rutieră , subiect comentat la Antena 3 şi de Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri.

Vezi şi un spot publicitar despre importanţa centurii de sigurnaţă, realizat de Poliţia Rutieră din Anglia.

×
x close