În 20 de ani, în România s-au construit 500 de kilometri, incluzând aici şi modernizarea tronsonului A1 Bucureşti-Piteşti, construit în anii '70
La sfârşitul anului trecut România avea 150 de km noi de autostrada. Pentru acest an sunt in plan 250 si astfel, cu putin noroc, la sfarsitul lui 2013 tara ar cumula peste 750 km de autostrada. Aceşti 750 de kilometri includ însă şi drumurile ocolitoare ale unor oraşe dar şi recondiţionarea autostrăzii A1 Bucureşti-Ploieşti.
Conform calculelor realizate de Income Magazine pe baza informaţiilor oficiale, costul suportat de statul român pentru tronsoanele finalizate până în decembrie 2012, este de peste 2,1 miliarde de euro adică, în medie, peste 4,2 milioane Euro pe kilometru.
„E ca şi cum nu am fi făcut nimic, pentru că dincolo de faptul că putem spune că nu avem infrastructură şi drumuri raportat la ceea ce au construit alte ţări într-o perioadă similară, trebuie să spunem că nu avem un coridor de la est la vest pe două benzi", a declarat consultantul în transporturi Augustin Hagiu, invitat în studioul Antenei 3.
„Aceste bucăţi de autostradă, care urmează să fie taxate, suferă puternic din cauza lipsei de elemente de siguranţă rutieră obligatorii, de lipsa unor elemente de informare a participanţilor la trafic. Lipsesc gardurile, lipseşte marcajul rutier, lucruri care nu justifică sub nicio formă o taxă de autostradă. O astfel de taxă presupune că acea infrastructură rutieră leagă într-adevăr două puncte importante şi nu doar o porţiune de 100 de km între două oraşe, presupune că vei circula pe o zona sigură”, a mai spus Hagiu.
Vezi părerile PRO şi CONTRA timbrului de mediu.
Citeşte şi "Timbrul de mediu: de la confuzie la efect de bumerang asupra pieţei auto"
Citeşte şi materialul despre siguranţa rutieră , subiect comentat la Antena 3 şi de Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri.
Vezi şi un spot publicitar despre importanţa centurii de sigurnaţă, realizat de Poliţia Rutieră din Anglia.