Antena 3 CNN Black Friday 2016 BLACK FRIDAY 2016. În ce condiţii poţi da înapoi un produs pe care nu-l mai vrei

BLACK FRIDAY 2016. În ce condiţii poţi da înapoi un produs pe care nu-l mai vrei

1 minut de citit Publicat la 12:29 19 Noi 2016 Modificat la 12:29 19 Noi 2016
ipad-820272_640.jpg
foto: pixabay.com

Consumatorii sunt îndreptăţiţi să returneze un produs cumpărat dintr-un magazin online în cel mult 14 zile, fără să fie nevoiţi să-şi motiveze decizia sau să aibă nevoie de ambalajul original al acestuia. În plus, există şi posibilitatea de a returna, în aceleaşi condiţii, chiar şi un produs căruia consumatorul i-a adus mici stricăciuni. Înainte să te aventurezi în frenezia Black Friday, îţi explicăm pe scurt ce ar trebui să ştii despre returnarea produselor cumpărate din magazinele online.

Atunci când cumperi un produs dintr-un magazin online, aşa cum probabil plănuieşti să faci de Black Friday, ai toate şansele să primeşti ceva ce nu corespunde gusturilor tale, să primeşti alt produs sau unul de altă culoare. Şi aşa mai departe.

Tocmai pentru că, spre deosebire de cumpărăturile pe care le faci pe loc, din spaţiile comerciale, nu ai posibilitatea să întorci pe toate părţile produsul şi să te asiguri de alegerea ta, legislaţia îţi oferă o soluţie: posibilitatea de a returna un produs pe care nu-l mai vrei (este vorba, mai exact, de dreptul de retragere din contractul de vânzare-cumpărare la distanţă), despre care găsim tot ce ne interesează în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii.

Toţi comercianţii online sunt obligaţi să se supună unui set minim de reguli privind dreptul de retragere, care sunt expres prevăzute de actul normativ amintit şi pe care le prezentăm pe scurt în cele ce urmează.

Continuarea, pe businessmagazin.ro.

×
Etichete: Black Friday 2016
x close