În momentul de față, dacă un șofer își pierde permisul după ce comite o infracțiune rutieră într-o altă țară a Uniunii Europene decât cea care i-a eliberat permisul, acesta are dreptul să conducă atât în țara de origine, cât și în celelalte din blocul comunitar. Pe scurt, sancțiunea este aplicabilă doar în țara în care a avut loc infracțiunea.
Noile norme impun ca decizia de suspendare, restricționare sau retragere a permisului de conducere să fie transmisă și țării din UE care a eliberat documentul.
Totodată, parlamentarii europeni mai propun adăugarea conducerii fără permis valabil pe lista infracţiunilor rutiere grave, cum ar fi conducerea în stare de ebrietate sau accidentele rutiere soldate cu morţi.
O altă infracțiune gravă care poate duce la pierderea permisului este conducerea cu 50 de km/oră peste limita de viteză.
PE a stabilit o limită de viteză mai mică pentru zonele rezidenţiale, ceea ce înseamnă că şofatul peste limita de viteză de 30 km/h pe aceste drumuri ar putea duce la pierderea permisului sau la suspendarea acestuia, notează Agerpres.
Proiectul de norme privind efectul la nivelul Uniunii Europene al anumitor interdicţii de conducere a fost adoptat cu 372 de voturi pentru, 220 împotrivă şi 43 de abţineri. Totuși, întrucât Consiliul nu și-a adoptat poziția, lucrările cu privire la această lege vor continua cu noul parlament ce va fi ales în iunie.