Roxana Mînzatu, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, a vorbit, în cadrul emisiunii Be EU de la Antena 3 CNN, despre obiectivele principale ale noii Comisii Europene, dar și despre noile reglementări asupra platformei TikTok.
„Cred că deja se vede că este un cuvânt-cheie în ceea ce privește viitorul Uniunii, competitivitatea, pentru că avem și această reașezare, zic eu, a patra tranziție la nivel global, cu reașezare a politicilor economice și poziționări internaționale a unui jucător important, Statele Unite ale Americii, pentru că avem și partea aceasta de amenințări geostrategice militare, pentru că Europa, încet-încet, pierde teren pe anumite zone economice.
Competitivitatea este principalul nostru obiectiv, reindustrializare a Europei, susținerea numitor industrii prin investiții, dar și prin forță de muncă calificată pregătită cu prioritate. Și evident că rolul meu și le spun colegilor și le voi spune și astăzi, de altfel, în comisie, dacă vrem să fim mai competitiv în IT, în tehnologii verzi, în automotiv, este necesar să investim în educație, în competențe, într-o forță de muncă pregătită, care să fie acolo prezentă la cererea angajatorului și care să rămână în job.
Ne dorim industrii care să ne asigure că nu pierdem locuri de muncă și nu pierdem angajatori în defavoarea altor locații de pe această planetă. Ne dorim, bineînțeles, cifră de afaceri pentru industriile europene, ca să putem oferi prosperitate oamenilor, dar rolul meu este să asigur acest combustibil esențial în relansarea competitivității Europei: calitatea pregătirii oamenilor, resursei umane, care poate să dea succes sau eșec în orice demers pe care l-am face la nivel european, pentru că nu e vorba numai de a crește investițiile în anumite sectoare, este nevoie și de a avea resurse umane calificate, pregătite și dornice”, a spus aceasta.
Roxana Mînzatu: „Comisia a avut sigură corespondență cu TikTok în repetate rânduri”
De asemenea, Roxana Mînzatu a vorbit și despre ce s-a dezbătut în Parlamentul European cu privire la influența pe care a avut-o TikTok în alegeri.
„Comisia se folosește de o lege nouă la nivel european, de legea serviciilor digitale, Digital Service ACT, pentru a trage la răspundere, pentru a investiga marile platforme online care pot influența direct sau indirect, negativ procese democratice, procese electorale.
În virtutea prevederilor acestei legi a serviciilor digitale, Comisia a avut sigură corespondență cu TikTok în repetate rânduri pe parcursul acestei toamne, cu privire la modul în care aceștia își moderează conținuturile, cum respectă prevederea acestei legislații, după evenimentele din România, de asemenea, Comisia a transmis TikTok că este obligată să să păstreze, să stocheze toate datele, așa încât acestea să poată fi puse la dispoziție în vederea unei potențiale investigații.
Și iată că, sigur, Comisia a avut discuții și cu coordonatorii naționali responsabili pe tot ceea ce înseamnă partea aceasta de gestionare a marilor platforme, dar iată că a anunțat oficial și deschiderea unei investigații împotriva TikTok”, a mai adăugat Roxana Mînzatu, în cadrul emisiunii Be EU.
Roxana Mînzatu deţinE portofoliul 'Oameni, competenţe şi pregătire'.