Astfel, coridorul Rin - Dunăre, care există deja și va fi întărit, va lega două porturi din țara noastră, Constanța și Sulina, de centrul economic al Europei, Germania. Va face, de asemenea, legătura între porturi majore de la Marea Baltică și Marea Nordului.
Celălalt coridor, Marea Baltică - Marea Neagră - Marea Egee, urmează să conecteze pe direcția Nord - Sud statele membre din estul Uniunii. Acesta va crea o nouă conexiune între Polonia, Slovacia, România, Bulgaria și Grecia.
Mai multe secțiuni de drumuri și căi ferate de-a lungul graniței de vest a României vor fi incluse în proiect până în 2040.
"România capăt uncoridor suplimentar. Este foarte important pentru că acum ea e era pe coridorul Rin - Dunăre. Rămâne pe acest coridor, care pleacă de la Constanța - București, merge până la Frankfurt, Stuttgart. Va fi conectat, de asemenea, la porturile din Marea Nordului, Hamburg, Bremen.
Pe de altă parte, capătă un nou coridor Nord - Sud. Asta este foarte important pentru partea estică a Uniunii Europene, așa-numitul coridor Marea Baltică - Marea Nordului - Marea Egee. Ceea ce înseamnă că unește Gdansk - Constanța - Varna și merge până în sud, la Marea Egee, în Grecia.
În România coridorul intră la Oradea, merge Timișoara, Drobeta, București, Constanța, dar și în jos, Giurgiu, Bulgaria și așa mai departe. Acesta este noul coridor", a precizat Adina Vălean, în emisiunea Be EU, realizată de Sabina Iosub.