Antena 3 CNN Be EU Propuneri importante privind transportul rutier, la nivel european. Europarlamentar: este nevoie de mai puțină legislație și mai bună digitalizare

Propuneri importante privind transportul rutier, la nivel european. Europarlamentar: este nevoie de mai puțină legislație și mai bună digitalizare

1 minut de citit Publicat la 20:27 02 Dec 2017 Modificat la 20:27 02 Dec 2017
o_1c0c7nh3b1dv317021il015uj123a8.jpg
Foto: Facebook Wim van de Camp

La nivel european, există mai multe propuneri privind transporturile rutiere. Fie că vorbim despre taxarea inteligentă a infrastructurii rutiere, promovarea serviciului european de taxare electronică, consolidarea legislației sociale în domeniul transportului rutier sau îmbunătățirea accesului la piața transportului rutier de mărfuri din Revizuirea Directivei privind utilizarea vehiculelor închiriate pentru transporturi internaționale.

Subiectele sunt intens dezbătute, iar Comisia Europeană a adoptat primele măsuri în ceea ce privește transportul rutier. 

Propunerile Comisiei vor fi completate în următoarele 12 luni cu amendamente privind normele de emisii, de exemplu. Comisia Europeană speră ca acest controversat pachet rutier să fie adoptat până în primăvara lui 2019, înainte ca actualii europarlamentari să își încheie mandatele.

Invitat la emisiunea Be EU, cu Sabina Iosub, a fost domnul Wim van de Camp, politician olandez și membru al Parlamentului European, care a adus lămuriri suplimentare. „În primul rând vreau să spun că încercăm să facem o piață internă în transporturi și turism în Europa și am remarcat, în ultimii 20 de ani, că avem unele probleme în a împăca estul și vestul Europei. Încercăm să combinăm dorințele diferitelor state membre ale UE. Acum avem un program pentru următorii doi ani care presupune să ajungem la o înțelegere între diferitele partide și state membre. Cel mai important lucru este felul în care ne vom descurca cu cabotajul, adică cu transportul național făcut de companiile străine. Al doilea subiect important va fi plata salariului minim în Europa, iar al treilea subiect îl constituie timpii de condus, de odihnă ale șoferilor”, a spus Wim van de Camp.

Acesta a mai spus că este nevoie de mai puțină legislație și mai bună digitalizare. 

×
x close