Antena 3 CNN Be EU Parlamentar European, despre impactul neaderării terestre la Spațiul Schengen: "Fiecare camion la graniță pierde 200 de euro pe zi"

Parlamentar European, despre impactul neaderării terestre la Spațiul Schengen: "Fiecare camion la graniță pierde 200 de euro pe zi"

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 11:12 02 Mar 2024 Modificat la 11:12 02 Mar 2024

Întrebat care este impactul economic al neaderării în Spațiul Schengen, parlamentarul European de la Bruxelles, Andrei Novakov a spus:

"Dezastru. Știu că sună ca și cum ar fi un dezastru. Nu are o bază științifică, dar este un dezastru.

Știu acest lucru din fapte. Fiecare camion aflat la graniță, pentru fiecare zi de așteptare, pierde mai mult de 200 de euro pentru proprietarul său.

Aceasta înseamnă că sute de milioane de euro pe an sunt irosiți în așteptare

Ca să nu mai vorbim de impactul asupra regiunilor de frontieră, de impactul asupra mediului. Și, știți, fără niciun motiv.

Camioanele bulgare și românești așteaptă câteva zile în Croația pentru a se întoarce acasă. Și apoi trebuie să aștepte la întoarcere.

Așa că petrec o săptămână doar la graniță, în loc să câștige bani și să livreze bunuri.

Acesta nu este un tratament egal în comparație cu transportatorii germani, austrieci, francezi și italieni.

Ceea ce cred eu este că camioanele bulgărești și românești sunt cea mai nouă flotă din Europa. Acestea pot oferi prețuri foarte bune clienților lor.

Și nu este corect să cheltuim atât de mult sau nimic așteptând la granițe

Și, nu în ultimul rând, șoferii, oamenii care se află în camioane, trăiesc la granițe fără toalete, fără mâncare, fără niciun fel de facilități.

Ajunul Crăciunului mi l-am petrecut la graniță. Am fost la graniță, la mai multe granițe. Pe cea bulgaro-română, pe cea bulgaro-sârbă și pe cea sârbo-croată.

Este foarte trist să vezi atâția oameni de Crăciun stând acolo și văzându-și familiile doar prin telefoane.

Cineva încearcă să obțină câteva procente în plus la alegerile din Austria. Acest lucru nu este corect. Aceasta nu este Uniunea Europeană pentru care luptăm", a spus Andrei Novakov.

Țările de Jos au avut, de asemenea, câteva întrebări cu privire la Bulgaria. Este această problemă închisă?

"Cred că cele mai mari daune au fost deja provocate în Bulgaria și România.

Chiar dacă intrăm mâine pe uscat în Schengen, oamenii își vor aminti că de zece ani așteptăm degeaba. Ne îndeplinim cerințele. Ne plătim taxele.

Ne protejăm frontierele mai bine decât mulți alții din Uniunea Europeană. Și noi încă așteptăm afară. Pentru ce? Deci, acesta este un lucru care ar trebui depășit în anii următori.

Dar în acest moment, chiar dacă mâine vom intra în Schengen, oamenii își vor aminti că am fost tratați în mod egal ca cetățeni ai Uniunii Europene.

Știu că unele produse nu sunt exportate din Bulgaria sau România pentru că nu supraviețuiesc, să zicem, la frontiere. Nici asta nu este normal. Nu este normal nici acest lucru.

Dar poate că ar trebui să folosim situația actuală. O circulație frecventă a personalului și echipamentelor militare, care arată cât de importantă este libera circulație între România și Bulgaria, pentru că este crucială pentru capacitatea noastră de apărare și arată cum ar trebui să funcționăm și pe timp de pace.

Așa că sper că acum, cu toate aceste fonduri, vom investi pentru mobilitatea militară, pentru a construi noi autostrăzi, poduri mai puternice și tuneluri mai largi, pentru a sprijini infrastructura noastră de transport pentru libera circulație a mărfurilor.

Și, în cele din urmă, acest lucru va crea un mediu mai durabil pentru companiile noastre de transport. Pentru că, în 2024, vom încerca să le explicăm oamenilor că nu am putut importa banane pentru că acestea se vor strica pe drumul spre Bulgaria și România, deoarece trebuie să călătorească 10 zile în loc de 3 zile.

Ceea ce este foarte posibil de la Rotterdam, să spunem, la București, dacă nu ar exista controale la frontieră inutile și fără sens, degeaba", a spus Andrei Novakov.

×
x close