Scenariul ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană va genera probleme de planificare şi organizare directorilor executivi din industria ospitalităţii, se arată raportul EY Global hospitality insights remis, marţi, AGERPRES.
Potrivit acestuia, deprecierea valutară împinge în sus inflaţia care, combinată cu creşterile salariale modeste din ultimii ani, va duce, probabil, la constrângeri asupra veniturilor reale din gospodării.
"Deşi Brexitul a schimbat perspectivele investitorilor globali şi a atras după sine incertitudine în ceea ce priveşte viitoarele investiţii în Marea Britanie, există multe semne pozitive. Anglia deţine un precedent puternic în ceea ce priveşte investiţiile străine directe, care au înregistrat o creştere constantă începând cu 2013. Acestea au crescut de la aproximativ 800 de proiecte în 2013 la 1.000 de proiecte în 2015. La nivel european, numărul proiectelor de investiţii a crescut de la 3.000 în 2013 la 4.000 în 2015. Acest fapt se datorează cotei impozitului pe profit din Marea Britanie (20%), printre cele mai mici din lume, care se estimează că va scădea până la 17%, până în 2020. Din acest motiv, investiţiile străine par să continue indiferent de contextul politic cauzat de Brexit", se arată în document.
Conform sursei citate, investitorii chinezi şi-au crescut activitatea externă în 2016, mai ales din cauza devalorizării yenului, cu aproape 10%, începând cu luna august 2015. Investiţiile, care au avut loc în cea mai mare parte în SUA şi Europa, au atins valoarea de 9,4 miliarde dolari, în noiembrie 2016, iar principalele zone-ţintă pentru investiţii au fost Manhattan, Londra, San Francisco şi Chicago.
"Lipsa oportunităţilor de investiţii locale, anticiparea unei devalorizări continue a yenului şi dorinţa de a construi un brand global pentru activele hoteliere îi va determina pe investitorii chinezi să investească şi mai mult în piaţa de hoteluri în 2017. (...) Odată cu creşterea numărului de infracţiuni, cibersecuritatea rămâne o problemă prioritară pentru directorii din domeniul ospitalităţii, de la nivel global. În pofida măsurilor preventive, companiile hoteliere, inclusiv cei mai mari jucători din industrie, sunt încă vulnerabile la breşe de securitate. O astfel de breşă costă companiile hoteliere, în medie, 4 milioane doalri, iar astfel de breşe rămân o ameninţare serioasă la adresa industriei hoteliere globale. Companiile trebuie să fie pregătite să detecteze rapid un atac, să diagnosticheze corect cauzele şi să minimizeze daunele financiare şi pe cele legate de reputaţie", menţionează sursa citată.