Antena 3 CNN Be EU Comisia Europeană, noi recomandări pentru realizarea sistemului educaţional bazat pe învăţarea mixtă

Comisia Europeană, noi recomandări pentru realizarea sistemului educaţional bazat pe învăţarea mixtă

Viorel Aydan Cioroi
2 minute de citit Publicat la 17:46 05 Aug 2021 Modificat la 17:46 05 Aug 2021
Comisia Europeana Steaguri UE
Sursa foto: Getty Images

Prin învățare mixtă, Comisia Europeană sugerează un sistem educațional, prin care, o școală, un educator sau un elev adoptă mai multe abordări ale procesului de învățare. Acestea pot fi amestecuri de locații școlare cu alte medii fizice, cum ar fi siturile culturale sau istorice.

De asemenea, o combinație de diferite instrumente de învățare, care pot fi digitale și nedigitale, poate face parte din procesul de învățare mixtă.

Propunerea Comisiei, de recomandare, invită, printre altele, statele membre să ofere oportunități de învățare suplimentare și un sprijin specific cursanților care se confruntă cu dificultăți de învățare, celor cu nevoi educaționale speciale, cursanților din grupurile defavorizate sau celor care au fost afectați în orice alt mod de întreruperea școlii.

Oportunitățile suplimentare învățate, sugerate de Comisie, ar putea fi acordarea unui sprijin personalizat consolidat, sisteme de mentorat, timp suplimentar de învățare în cursul anului școlar și/sau al vacanței, acces la mai multe medii de învățare, cum ar fi bibliotecile publice și spațiile comunitare, precum și la servicii oferite după programul școlar, cu sprijin pedagogic.

De asemenea, Comisia recomandă recrutarea de personal suplimentar care ar putea să acorde elevilor și studenților timpul necesar pentru sprijinul individual la școală și după programul școlar, se arată printre propunerile Comisiei Europene.

Se propune, realizarea unor politici de bunăstare a elevilor și profesorilor și de prevenire a comportamentului agresiv, acordându-se prioritate sănătății fizice și mintale a cursanților și a familiilor acestora, precum și a profesorilor și a formatorilor.

Stimularea dezvoltării competențelor digitale ale cursanților, ale familiilor acestora și ale profesorilor, dar și încurajarea investițiilor în dispozitive la nivel școlar și comunitar, se situează pe lista recomandărilor făcute de Comisia Europeană.

O altă sugestie ar fi să faciliteze parteneriatele între diferiți furnizori de educație, în domenii precum întreprinderile, artele, patrimoniul cultural, sportul, natura, învățământul superior, institutele de cercetare, industria resurselor educaționale și cercetarea pedagogică.

De asemenea, Comisia recomandă ca furnizorii de educație să să utilizeze pe deplin fondurile și expertiza UE, în special cu ajutorul Erasmus+, al Mecanismului de redresare și reziliență, al Fondului social european Plus, al Fondului european de dezvoltare regională, al Programului Europa digitală, al Orizont Europa și al Instrumentului de sprijin tehnic.

”Eforturile dedicate realizării unei viziuni a unei educații și formări incluzive și de mai bună calitate nu se limitează în niciun caz la contextul COVID-19. 

Există în prezent o oportunitate de a învăța și progresa pornind de la experiențele cele mai recente. Propunerea de astăzi creionează o viziune a educației pe care dorim să o vedem în Europa.

O viziune care sprijină obiectivele generale de promovare a calității și incluziunii, precum și a educației ecologice și digitale în întreaga Europă.

Recomandarea urmărește să ghideze statele membre în eforturile de sporire pregătirii și de lărgire a sferei de cuprindere a sistemelor lor educaționale”, declară Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret.

Comisia este pregătită să sprijine punerea în aplicare a recomandării prin facilitarea învățării reciproce și a schimburilor între statele membre și toate părțile interesate.

×
x close