Comisia Europeană a adoptat, luni, o nouă propunere de îmbunătăţire a gestionării traficului pe râurile şi canalele din Uniunea Europeană.
Măsura se înscrie în planul de acțiune care prevede o pondere mai mare a transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare europene, în conformitate cu Pactul verde european și cu Strategia pentru o mobilitate sustenabilă și inteligentă, întrucât transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic și asigură o fluiditate aproape lipsită de blocaje.
"Măsurile propuse astăzi vor îmbunătăți eficiența și fiabilitatea navigației interioare și a gestionării traficului pe toate fluviile europene, cum ar fi Dunărea și Rinul.
Prin intermediul unor servicii moderne de informații fluviale, transportatorii și căpitanii de nave fluviale vor putea să comunice mai ușor cu operatorii portuari și cu autoritățile portuare pentru a-și planifica mai bine călătoriile și a-și desfășura activitatea în mod corespunzător.
Astfel, transportul pe căile navigabile interioare va fi integrat într-o mai mare măsură în procesele logistice moderne și în lanțurile multimodale”, a declarat Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.
Propunerea actualizează dispozițiile în vigoare ale Directivei privind serviciile de informații fluviale, inclusiv informațiile despre trafic și gestionarea traficului, informațiile privind starea căilor navigabile și a infrastructurii, planificarea rutelor de către căpitani și raportarea către autorități.
Serviciile de informații fluviale vizează aproape 13.000 km de căi navigabile interconectate răspândite în 12 state membre ale UE.
Directiva din 2005 trebuie actualizată pentru a se adapta la provocările actuale și viitoare, cum ar fi procesul de digitalizare, cerințele în materie de eficiență, durabilitate și competitivitate, precum și transferul modal, susțin reprezentanții CE.