Zile în șir, cadeții și militarii au lucrat de zor pentru ca Bircul Mircea, simbolul Flotei Navale Române să strălucească la cel mai important eveniment al verii, Ziua Marinei.
După patru luni de absență, la debut de august velierul vechi de 83 de ani s-a întors în Portul Militar Constanța. În toată această perioadă, apa sărata mării a afectat structura metalică a Bricului Mircea.
"De fiecare dată când nava-școală Mircea a acostat în porturile străine, a fost primită cu ovație, cu bucurie și a trezit în sufletele românilor și nu numai, a românilor care au sosit pentru întâmpinarea navei-scoală Mircea, o emoție foarte, foarte puternică", a povestit Mircea Târhoacă, comandant Bricul Mircea.
Fiecare voiaj în străinătate al Bricului Mircea este sinonim cu instruirea unei noi serii de navigatori.Testul suprem îl reprezintă cățăratul în vârful catargului, la o înălțime de 44 de metri.
"Au fost două voiaje, fiecare având aproximativ 2 luni și au fost vizitate 10 porturi. Acestea au desăvârșit pregătirea viitorilor maiștri militari de marină și a viitorilor ofițeri de marină", a menționat Ștefan Scutelnicu, secund Bricul Mircea.
Pe nava-școală sunt instruiți deopotrivă marinari români și străini.
"Există o reciprocitate. Studenți ai Academiei Navale fac practică pe nave similare din structuri ale forțelor navale partenere", a spus Gabriel Duță, comandor.
Bricul Mircea a fost construit în 1939 la Hamburg, are o autonomie de 5000 de mile marine și poate atinge o viteză de până la 12 noduri. În lume mai sunt doar patru nave de același tip.