Antena 3 CNN Economic Auto Volkswagen ia în calcul sa închidă fabrici din Germania, pentru prima dată în istoria sa, plan care „amenință masiv locurile de muncă”

Volkswagen ia în calcul sa închidă fabrici din Germania, pentru prima dată în istoria sa, plan care „amenință masiv locurile de muncă”

Mia Lungu
2 minute de citit Publicat la 20:12 02 Sep 2024 Modificat la 20:16 02 Sep 2024

Volkswagen cântărește dacă să închidă fabrici în Germania, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, în contextul în care încearcă să avanseze cu reducerile de costuri, pe fondul creșterii concurenței din partea producătorilor de mașini electrice din China, potrivit CNN.

Într-o declarație de luni, producătorul auto german, una dintre cele mai mari companii auto din lume, a afirmat că nu poate exclude închiderea fabricilor din țara sa natală. Alte măsuri pentru a „pregăti viitorul” companiei includ încercarea de a rezilia un acord de protecție a locurilor de muncă cu sindicatele, care a fost în vigoare din 1994.

„Industria auto europeană se află într-o situație foarte solicitantă și gravă”, a declarat directorul general al Grupului Volkswagen, Oliver Blume. „Mediul economic a devenit și mai dur, iar noi concurenți intră pe piața europeană. Germania, în special, ca loc de producție, rămâne tot mai în urmă în ceea ce privește competitivitatea.”

Volkswagen, care a demarat un efort de reducere a costurilor cu 10 miliarde de euro, la sfârșitul anului trecut, pierde cotă de piață în China, cea mai mare piață a sa. În prima jumătate a anului, livrările către clienții din această țară au scăzut cu 7% față de aceeași perioadă din 2023. Profitul operațional al grupului a scăzut cu 11,4%, la 10,1 miliarde de euro.

Performanța slabă din China vine pe măsură ce compania pierde în fața mărcilor locale de vehicule electrice, în special BYD, care reprezintă, de asemenea, o amenințare tot mai mare la adresa afacerilor sale din Europa.

„Principalul nostru domeniu de acțiune este reducerea costurilor”, a declarat Blume analiștilor, în cadrul unei teleconferințe privind rezultatele de luna trecută, citând reducerile planificate pentru fabrică, lanțul de aprovizionare și cheltuielile cu forța de muncă. „Am făcut toți pașii organizaționali necesari. Iar acum este vorba despre costuri, costuri și costuri”, a adăugat el.

Planurile de reducere a costurilor ale Volkswagen vor întâmpina o rezistență puternică din partea reprezentanților sindicatelor, care dețin aproape jumătate din locurile din consiliul de supraveghere al companiei, organismul care numește directorii executivi.

„Un plan iresponsabil care zguduie însăși fundațiile Volkswagen, amenințând masiv locurile de muncă și locațiile”

IG Metall, unul dintre cele mai puternice sindicate din Germania, a acuzat luni managementul defectuos pentru deficiențele firmei și a promis că va lupta pentru a proteja locurile de muncă.

„Astăzi, consiliul de administrație a prezentat un plan iresponsabil care zguduie însăși fundațiile Volkswagen, amenințând masiv locurile de muncă și locațiile”, a declarat Thorsten Groeger, negociatorul șef al IG Metall.

„Această abordare nu este doar lipsită de viziune, ci și extrem de periculoasă - riscă să distrugă inima Volkswagen... Nu vom tolera planurile pe care compania le face pe seama forței de muncă.”

Volkswagen are aproape 683.000 de angajați la nivel mondial, dintre care aproximativ 295.000 în Germania, potrivit celui mai recent raport de profit.

Thomas Schaefer, directorul general al Volkswagen pentru autoturisme, a declarat că societatea își menține angajamentul față de Germania „ca locație de afaceri”. El a adăugat că VW va iniția de urgență discuții cu reprezentanții angajaților pentru a explora posibilitățile de „restructurare sustenabilă a mărcii”.

„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi rezolvată prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a declarat Volkswagen.

Citește mai multe din Auto
» Citește mai multe din Auto
TOP articole