”Argumentul vaccinării rămâne apanajul lumii medicale. Eu nu-i pot spune omului ce să facă, însă îl pot informa, pot pune la dispoziția sa ceea ce am primit din surse avizate, și îi pot spune ce voi face eu. Dar cred că orice om vaccinat sau nevaccinat are dreptul să intre în biserică.
Tot binele vine numai de la Dumnezeu. El e sursa binelui. Dracu’ nu face bine, asta e clar.
Pandemiile au început cu virusuri și s-au încheiat cu vaccinuri.
Aici, pe pământ, noi trăim într-o vale a plângerii. Dumnezeu, la un moment dat, ne-a lăsat pentru un timp singuri, pentru că asta am vrut. Apoi, l-a trimis pe Fiul Său între noi, să ne învețe cum să ne descurcăm în lumea aceasta (nu cum să facem bussines), cum să rămânem mereu cu Fața spre El, pentru a ne putea întoarce Acasă.
Ce s-a întâmplat acum pe pământ nu este, deci, ceva nou. Suferința a existat în valea plângerii dintotdeauna, și Însuși Domnul a venit între noi să ne scape de durere, de chin, dându-și, la urma urmei, și viața pentru lucrul acesta.
”Actul medical nu este altceva decât noblețea lui Dumnezeu”
Omul luptă și el în fiecare zi cu suferința, iar actul medical nu este altceva decât noblețea lui Dumnezeu care încearcă să scoată suferința din viața noastră, să ne vindece.
Cu ghilimelele de rigoare, oare Iisus nu a vaccinat oameni? Să ne amintim Evanghelia care ne spune cum a luat tină (pământ, materie) și a pus pe ochii unui orb, vindecându-l. Așadar, materia, zidită de Dumnezeu și folosită de om, poate aduce tămăduire.
Vindecarea este, deci, un act divin. Medici competenți, studii întregi, istoria pandemiilor ne spun, ne arată că vindecarea oamenilor a venit și prin vaccinuri, prin acest act medical.
Atât Biserica Romano-catolică, precum și Biserica Ortodoxă, și multe alte culte din România au preoți reprezentanți religioși în spitale. Preotul, înainte ca bolnavul să intre într-o intervenție chirugicală, trece pe la el, îl spovedește, îl împărtășeste, îi dă Agheasmă Mare, iar omul intră în operație, cu nădejde în Domnul și cu încredere în medic.
Vedeți dumneavoastră, credința și știința nu se exclud- preotul nu exclude medicul, și nici medicul, preotul - ci se completează, se îmbină în lucrarea lui Dumnezeu. Adesea auzim medici spunând: “Dragul meu, eu te tratez, Dumnezeu te vindecă!”/ “Atât am putut face eu, Dumnezeu poate face mai mult!”
”De vreme ce-L numești pe Hristos doctor, nu crezi în doctorul pe care tot Hristos l-a pus pe pământ”
Pentru noi, oamenii credincioși, Hristos este Marele Doctor. Așa Îl numim: “Doctorul și tămăduitorul sufletelor și al trupurilor noastre.” Cum, de vreme ce-L numești pe Hristos doctor, nu crezi în doctorul pe care tot Hristos l-a pus pe pământ să lucreze spre vindecarea ta?!
Patriarhul împreună cu Sinodul Bisericii Ortodoxe Române au decis, la sugestia Ministerului Sănătății, să preia materialul informativ despre vaccinare și să-l trimită tuturor eparhiilor din țară.
Materialul este un ghid prezentat într-o formă concisă, pe care un preot, un enoriaș, îl poate folosi pentru a se informa corect despre ce înseamnă vaccinul și vaccinarea.
Am identificat zilele acestea câteva puncte pe care unii oameni credincioși - enoriași, preoți sau profesori de teologie - le ridică atunci când vine vorba despre acest subiect. Unul dintre acestea este faptul că vaccinurile nu respectă bioetica, pentru că, în alcătuirea lor au fost folosite celule provenite de la fetuși avortați.
L-am ascultat însă pe imunologul român Ștefan Dascălu, de la Universitatea Oxford, care spune că vaccinurile actuale nu conțin astfel de celule. Aprobă faptul că aceste celule se regăsesc în lumea medicală încă din 1960, însă nu se mai utilizează. Vorbim de un om performant în lumea medicală...
”Mă voi vaccina pentru că nu vreau nici să dau boala enoriașilor mei și nici să o duc acasă familiei mele”
Multă lume contestă ora de religie din curicula școlară, însă cred că o oră de religie bine făcută împiedică radicalizarea.
Ora de religie ar trebui să-l pregătească pe om să înțeleagă, din punct de vedere spiritual, realitățile lumii în care trăiește, astfel încât să nu se radicalizeze.
Această radicalizare s-a văzut, din păcate, acolo unde omul e slobod să spună orice. În mediul online. Am văzut-o pe pagini de internet intitulate ortodox, creștin, însă în spatele acelor pagini nu se află o instituție, să știți, nu se află cineva care își asumă ce spune.
Argumentul vaccinării rămâne apanajul lumii medicale. Eu nu-i pot spune omului ce să facă, însă îl pot informa, pot pune la dispoziția sa ceea ce am primit din surse avizate, și îi pot spune ce voi face eu.
Îi pot spune că mi-am vaccinat copiii cu vaccinurile din schema de vaccinare și că mă voi vaccina și eu împotriva acestei boli care a blocat lumea, care ne-a ținut departe unii de alții. Mă voi vaccina pentru că nu vreau nici să dau boala enoriașilor mei și nici să o duc acasă familiei mele, dar și pentru că aceasta este calea prin care ne putem relua viața de dinainte de această pandemie.
Domnul să ne miluiască!”, scrie preotul Visarion Alexa pe o rețea socială.
Doi preoţi cunoscuţi, totul despre vaccinare: Rolul aghiazmei şi puterea credinţei
În urmă cu câteva zile, Părintele Visarion Alexa şi părintele Francisc Doboş de la arhidieceza romano-catolică Bucureşti au comentat, în cadrul emisiunii "Punctul de întâlnire” realizată de Radu Tudor la Antena 3, importanţa vaccinării, făcând apel la exemple din Biblie în care s-a produs actul simbolic al vaccinării, subliniind că stiinţa şi credinţa nu au fost niciodată separate.
Radu Tudor le-a adresat invitaţilor săi întrebări despre capacitatea de vindecare a aghiazmei. Mai exact, dacă bem aghiasmă suntem feriţi şi de Covid-19 şi nu mai e nevoie să ne vaccinăm, în speranţa că ne va salva Dumnezeu?
"Atât Biserica Romano-Catolică cât şi Biserica Ortodoxă şi multe culte din România au preoţi, reprezentanţi religioşi unde? În spital. Preotul, înainte ca bolnavul să facă o operaţie, trece pe la el prin salon, îl spovedeşte îl împărtăşeşte, îi dă aghiazma mare, iar omul intra în operaţie.
Nu este suficient să-l împărtăşească şi să-i dea aghiazmă. Cu toate astea preotul îşi face treaba în spital şi nu exclude munca medicului. Aici e paradoxul, nu am văzut medici care să spună, măi părinte ce cauţi bre în spital, de ce nu te duci la tine în biserică”, a spus părintele Visarion Alexa, preot ortodox şi specialist în comunicare la Antena 3.
În completare, părintele Francisc Doboş a subliniat să "nu încurcăm planurile”. Aghiazma nu ne vindecă de la sine.
„E important să nu depăşim acea limită şi să transformăm mai mult în supertiţie decât har. Aghiazma nu ne vindecă de la sine, aşa, de orice. Există toată acestă încărcătură de purificare pentru că apa este simbolul botezului, eliberera de moarte şi ne introduce ca să facă loc euharistiei, să facă loc împărtăşaniei. E mai important Hristos în impărtăşanie, decât aghiazma. Chiar dacă pe Hristos nu-l vedem acolo, vedem mai mult aghiazma şi oameni aleargă mai mult spre aghiazmă", a spus părintele Francisc Doboş.
Părintele Francisc Doboş: "Dumnezeu ne-a dat şi raţiunea, i-a înzestrat şi pe oamenii de ştiinţă şi pe medici"
"Biologia funcţionează la fel şi pentru un om care crede şi pentru un om care nu crede. Credinţa nu se salvează de o boală ci te salvează în boală pentru că îţi dă toată acea capacitate ca atunci când vine că altfel nu ar mai fi murit Hristos. El credea în Dumnezeu şi cu toate acestea a murit, a fost răstignit, a suferit. Şi noi trecem prin toată această încercare, a pandemiei care e la un nivel planetar. Ce facem acum ? Care sunt instrumentele pe care le avem. Avem credinţă şi cu această credinţă să restabilim acele legături şi, cum le pun eu, rădăcini în cer, pentru a inslufla acea speranţă oamenilor. Dar acea speranţă care să ne facă să facem legătura şi cu ştiinţa. Pentru că tot Dumnezeu ne-a dat şi raţiunea, i-a înzestrat şi pe oamenii de ştiinţă şi pe medici”, a spus părintele Francisc Doboş la Antena 3.