Oare cum ar fi dacă în țara asta frumoasă încremenită parcă în așteptarea proiectelor de infrastructură cineva chiar ne-ar ajuta să o strabatem la pas, de la un capăt la altul, în siguranță, și să-i descoperim comorile. O idee de speriat poate pentru autoritățile care ani în șir ne-au amăgit cu branduri de țară, cu drumuri asfaltate, cu proiecte turistice și obiective care au înghițit finanțări uriașe, fără să aducă profit și turiști.
Câțiva voluntari antrenați în proiecte sociale s-au pus însă pe treabă în urmă cu doi ani și au desenat pe harta României cel mai mare traseu turistic ce străbate țara de la nord la sud.
De la Mânăstirea Putna, simbol al unității în credință a românilor, până la Dunăre. Și au luat ei primii la pas România.
Nu a fost ușor. Într-o țară fără drumuri și cu trasee turistice care dispar odată cu pădurile, munca e titanică.
Tășuleasa Social, o asociație condusă de Alin Ușeriu, fratele Ultramaratonistului Tibi Ușeriu, a început marcarea și omologarea drumului turistic și de pelerinaj, care să unească oameni, comunități, culturi și tradiții. I-au spus DRUMUL CARE UNEȘTE ROMÂNIA pentru ca trece prin 10 județe și 7 zone geografice și culturale diferite.
Sunt 1400 de kilometri care pot fi parcurși la pas sau cu bicicleta. Fiecare pelerin care bate cărarea va duce mai departe vestea despre România autentică pe care o descoperă.
Via Transilvanica, drumul care unește România
Stabilirea unei rețele de poteci și drumuri publice nu se poate face fără implicarea comunităților prin care trec, pentru a căuta locuri unde să mănânci sau să te odihnești peste noapte. E o provocare la care autoritățile vor trebui să răspundă.
Via Transilvanica, drumul care unește România
Pe acest traseu, satele României așteaptă să fie redescoperite. Cu tot ce au ele mai frumos. Tradiție, ospitalitate, liniște, reîntoarcere la natură și la simplitatea vieții. Via Transilvanica este un proiect care poate redefini felul în care se face turism în România. O gura de aer pentru oamenii satelor care trăiesc din ceea ce produc în gospodăriile lor. Și care pot împărți cu alții ceea ce au.
Traseul de 1400 de kilometri Via Transilvanica ar putea aduce în câțiva ani mii sau zeci de mii de turiști din toată lumea, dornici să descopere România. De o parte și de alta a drumului se pot dezvolta afaceri.
Via Transilvanica poate deveni un brand al României. Un model că lucrurile se pot mișca în direcția bună când oamenii sunt uniți în idei, în proiecte și în fapte. Când nu mai așteaptă autoritățile să facă ceva și pun ei în mișcare resursele unei comunități. E un mod concret prin care o mână de oameni ne arată că e atât de simplu și la îndemână să faci bine pe unde treci. Să fii și TU OMUL care SFINȚEȘTE locul. Să FACI BINE ROMÂNIEI!