Antena 3 CNN Economic Vești proaste pentru șoferi. Cât vor costa noile polițe RCA

Vești proaste pentru șoferi. Cât vor costa noile polițe RCA

1 minut de citit Publicat la 19:03 27 Oct 2016 Modificat la 19:03 27 Oct 2016

Persoanele fizice vor plăti în următoarele şase luni pentru poliţele asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) între 541 de lei şi 3.087 de lei pe an, în funcţie de vârstă şi de capacitatea cilindrică a motoarelor, potrivit tarifelor maximale calculate de Autoritatea de Supraveghere Financiară Financiară (ASF) şi cuprinse în Hotărârea de Guvern publicată de Ministerul Finanţelor.

Teoretic, tarifele ar putea fi ajustate de către companiile de asigurări în funcţie de istoricul daunelor şoferilor, însă sistemul bonus-malus nu este implementat integral în România. În plus, potrivit specialiştilor, chiar dacă acestea sunt tarife maximale, este de aşteptat ca toate companiile de asigurări să vândă poliţele doar la preţul maxim, pentru a reduce pierderile cauzate de îngheţarea preţurilor. 

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) a atras atenţia încă de săptămâna trecută că tarifele RCA stabilite de ASF pentru persoane fizice sunt mai mari cu 30% faţă de nivelul din luna februarie a acestui an. De exemplu, potrivit datelor din raportul Milliman, citate de ASSAI, tariful RCA pentru un autoturism cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.201 şi 1.400 cmc, deţinut de o persoană cu vârsta cuprinsă între 31 şi 40 de ani, era de 466 de lei pe an în februarie, faţă de tariful de 610 lei stabilit acum de ASF. Adică o majorare de peste 30%.  

Cele mai mici tarife pentru poliţele RCA le vor plăti posesorii de autoturisme cu o capacitate cilindrica cuprinsă între 1.201 şi 1.400 cmc, cu o vârstă de peste 60 de ani, respectiv 541 de lei pe an. Cele mai mari tarife pentru asigurarea auto obligatorie o vor avea de achitat şoferii cu vârsta sub 25 de ani, care deţin un autoturism cu o capacitate cilindrică a motorului de peste 2.500 cmc, respectiv 3.087 de lei pe an. 

 

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole