Antena 3 CNN Life Veganuary şi Dry January, cele două provocări ale lunii ianuarie. Ce sunt şi cum vă ajută după sărbători

Veganuary şi Dry January, cele două provocări ale lunii ianuarie. Ce sunt şi cum vă ajută după sărbători

N.B.
2 minute de citit Publicat la 07:00 12 Ian 2025 Modificat la 08:21 12 Ian 2025

Veganuary este provocarea vegană din luna ianuarie care inspiră milioane de oameni să-și schimbe dieta pentru sănătate, etică și mediu.

Veganuary este o campanie globală care a inspirat milioane de oameni din întreaga lume să încerce o dietă pe bază de plante din 2014. Termenul derivă din fuziunea cuvintelor engleze vegan (vegan) și ianuarie (ianuarie). Veganuary este o campanie promovată de organizația non-profit cu același nume născută în Regatul Unit și fondată de Matthew Glover și Jane Land. Inițiativa a obținut rapid succes la nivel mondial, datorită și prezenței sale puternice pe rețelele de socializare. De fapt, din 2014 milioane de oameni i s-au alăturat, scrie presa din Italia

Anul trecut, conform unei estimări furnizate de asociația "Essere animali", bazată pe sondajele YouGov comandate de Veganuary UK în ianuarie 2024, aproximativ 25 de milioane de oameni au participat la Veganuary la nivel global, iar în 2025 cifrele sunt destinate să crească și mai mult datorită participarea ţărilor precum Malaezia, Peru și Canada la această campanie. Inițial răspândit doar în țările anglo-saxone, Veganuary include astăzi parteneri din 20 de țări.

Veganuary a fost creat cu scopul de a crește gradul de conștientizare cu privire la obiceiurile alimentare și impactul acestora. Alegerea alimentelor vegane ne îmbunătățește în primul rând sănătatea, prevenind bolile și alte dezechilibre. Inițiativa sprijină și drepturile animalelor, cu scopul de a reduce agricultura intensivă. Veganuary crește, de asemenea, conștientizarea importanței nutriției vegane pentru durabilitatea mediului și protecția planetei noastre pentru generațiile viitoare. 

O altă provocare pentru începutul de an este şi Dry January, relatează presa italiană şi presupune să nu bei băuturi alcoolice pentru toate cele 31 de zile din luna ianuarie. Inițiativa a fost lansată în Anglia pentru a combate alcoolismul și consecințele lui dăunătoare asupra vieții oamenilor și a societății.

Începutul fiecărui an nou este în multe cazuri însoțit de întâlniri şi angajamente pentru zilele următoare. După excesele sărbătorilor, una dintre cele mai populare rezoluții este legată de alimentație, cu scopul de a reduce "volumul" meselor sau măcar de a se asigura că acestea sunt mai ușoare.

Nu în ultimul rând, ianuarie a devinit luna rigorii redescoperite și în ceea ce privește consumul de băuturi alcoolice. Nu întâmplător a fost aleasă de asociația engleză Alcohol Change UK ca perioadă pentru "Dry January".

Acest termen se referă la practica de a se abține de la consumul de alcool pentru toate cele 31 de zile, o alegere pe care organizația de caritate o plasează într-o campanie foarte specifică de combatere a abuzului de alcool, ajutând oamenii și, în același timp, societatea, să  elibereze oamenii de toate problemele provocate de alcoolism. Sănătatea în centru așadar, nu doar bune intenții sau detoxifiere.

Citește mai multe din Life
» Citește mai multe din Life
TOP articole