Antena 3 CNN Actualitate Locale Val de controale în magazine, pentru verificarea reducerilor de preț la alimentele de bază! În București s-au dat amenzi de patru milioane de lei

Val de controale în magazine, pentru verificarea reducerilor de preț la alimentele de bază! În București s-au dat amenzi de patru milioane de lei

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 17:02 16 Oct 2023 Modificat la 17:02 16 Oct 2023

Marcel Boloș scrie, luni, pe pagina sa de Facebook, faptul că în urma controalelor efectuate în București de inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală au fost aplicate amenzi în valoare de patru milioane de lei pentru cei care nu au aplicat prețuri corecte la alimentele de bază.

„Când Guvernul României a decis plafonarea marjelor de adaos comercial la alimentele esențiale, am spus că este important ca efectele măsurii să apară pe tot lanțul, de la procesator până la vânzătorul final și distribuitor. Tocmai de aceea am cerut atenție maximă, pentru a asigura echitatea și corectitudinea în mediul economic”, spune Marcel Boloș.

Potrivit ministrului Finanțelor, inspectorii antifraudă au sancționat un operator economic care activează în domeniul distribuției de legume-fructe, cu o amendă în valoare totală de 2 milioane de lei pentru depășirea în mod repetat a cotei de adaos comercial prevăzută de ordonanță. Este vorba despre un operator economic care este furnizor pentru marile lanțuri de magazine și majoritatea hypermarket-urilor.

De asemenea, un alt distribuitor din București a fost amendat cu 2 milioane de lei pentru nerespectarea cotei de maximum 5% față de prețul de achiziție al unor produse alimentare, cum ar fi fasole uscată, ulei etc.

„Reamintesc că măsura are ca obiectiv final ieftinirea prețului la produsele alimentare printr-o plafonare a marjelor de adaos comercial, la nivel de procesator cu 20%, la nivel de distribuitor cu 5% și la nivel de vânzător final cu 20%.

Decizia a venit pentru ca familiile de români să nu fie nevoite să plătească și 80% mai mult la un produs esențial, cum ar fi pâinea sau laptele. Scopul nostru este ca oamenii să găsească în magazine prețuri corecte. S-au văzut efectele: produse mai ieftine și cu 50%.

Țin să subliniez însă că aceste reduceri de prețuri funcționează pe termen scurt. Pe termen lung este nevoie de creșterea producției interne, pentru a determina cu adevărat o scădere a prețurilor.

Continuăm să găsim soluţii şi să investim în industria alimentară, pentru ca noi să procesăm ceea ce producem”, adaugă ministrul Boloș.

Citește mai multe din Locale
» Citește mai multe din Locale
TOP articole