Primele semne de revenire ale transportului aerian au venit abia în această vară, iar asta ca urmare a ridicării multor restricții anti-COVID.
”Față de anul trecut, avem o scădere cu vreo 2.000 de pasageri, avem 22.000, față de 24.000, dar să nu uităm că au reînceput cursele din luna aprilie”, a declarat Bogdan Artageam, directorul Aeroporului Internațional Mihail Kogălniceanu.
Potrivit statisticilor, anul trecut, aeroporturile din România au fost tranzitate de doar 7 milioane de călători.
”Avem o scădere în primul semestru, de aproximativ 70% față de 2019”, precizează David Ciceo, director Aeroportul Internațional Cluj.
Valul 4 al pandemiei aduce noi provocări.
Tendinţa de a călători mai puţin, de teama infectării cu noul coronavirus, nu va dispărea prea curând, susțin operatorii din turism.
”Sperăm că valul 4, care se preconizează, să nu afecteze foarte mult aviația. Ne așteptăm ca anul acesta să avem peste 10 milioane de pasageri”, a mai spus David Ciceo, director Aeroportul Internațional Cluj.
”Chiar suntem în valul 4 deja și acest lucru a-nceput să se resimtă, mai ales la rezervări: noi am înregistrat o scădere a rezervărilor pe cursele regulate, însă segmentul charter rămâne puternic”, a declarat Cătălin Prunariu, director Tarom.
”2021 e și mai greu fiindcă acum trebuie să facem lucruri pe care nu le-am mai făcut înainte. Întreaga industrie se reorganizează, e destabilizată, piața este dislocată și atunci e ca un nou reset pentru industria aviatică", a spus și Oana Petrescu, director Blu Air.
Potrivit previziunilor specialiștilor, traficul aerian ar putea reveni la nivelul celui înregistrat înainte de pandemie abia peste 3 ani.