Antena 3 CNN Be EU Uniunea Europeană, norme pentru protejarea pasagerilor tuturor modurilor de transport

Uniunea Europeană, norme pentru protejarea pasagerilor tuturor modurilor de transport

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 15:56 21 Feb 2024 Modificat la 15:56 21 Feb 2024

Vorbim astăzi despre drepturile pasagerilor. Uniunea Europeană a adoptat treptat norme pentru protejarea pasagerilor tuturor modurilor de transport. 

O să vorbim în mod special despre norme care stabilesc un ansamblu de drepturi ”de bază” comune tuturor mijloacelor de transport. Adică nediscriminare, protecția specială a pasagerilor cu mobilitate redusă, informarea călătorilor, organismele naționale de control și sistemele de tratare a 

Refuzul la îmbarcare

Transportatorul trebuie să facă mai întâi un apel la voluntari, cărora li se propune:

  • Compensație negociată liber și
  • Una dintre următoarele opțiuni: fie rambursarea sumei achitate în termen de șapte zile (și, dacă este necesar, zborul gratuit către punctul de plecare inițial), fie redirecționarea sau continuarea călătoriei într-un termen cât mai scurt sau la o dată ulterior stabilită de comun acord.
  • Asistență (masă, posibilitatea de convorbiri telefonice și cazare, dacă este necesar)
  • Una dintre următoarele opțiuni: fie rambursarea sumei achitate în termen de șapte zile (și, dacă este necesar, zborul gratuit către punctul de plecare inițial), fie redirecționarea sau continuarea călătoriei într-un termen cât mai scurt sau la o dată ulterior stabilită de comun acord.

Pasagerilor care nu se pot îmbarca:

  • O indemnizație imediată stabilită după cum urmează: Dacă vorbim despre zboruri până în 1500km, zboruri între 1500 și 3.500km, tarifele diferă. 250 euro, 400 euro sau 600 euro dacă vorbim despre zboruri mai mari sau mai lungi, de 3.500km.

Zbor întârziat

Dacă întârzierea are cel puțin 2 ore pentru zborurile de până la 1.500km sau cel puțin 3 ore pentru zborurile care au între 1500 și 3.500km și zborurile din cadrul Uniunii Europene de peste 1.500km și de cel puțin 4 ore.

  • asistență (masă, posibilitatea de convorbiri telefonice și cazare, dacă este necesar).

  • dacă întârzierea este de trei ore sau mai mult, pasagerului i se propune rambursarea biletului în termen de șapte zile (și, dacă este necesar, zborul gratuit către punctul de plecare inițial) precum și o compensare, ca în cazul anulării.

Transferul la o clasă superioară/ inferioară:

  • transportatorul nu poate cere niciun supliment atunci când transferă un pasager la o clasă superioară
  • în cazul transferului la o clasă inferioară, transportatorul rambursează în termen de șapte zile: (i) 30% din prețul biletului pentru zborurile de până la .500 km, (ii) 50% pentru zborurile între 1.500 si 3.500 km și zborurile din cadrul UE de peste 1.500 km și (iii) 75% pentru zborurile mai lungi de 3.500 km.

Citește mai multe din Be EU
» Citește mai multe din Be EU
TOP articole