Antena 3 CNN Externe Un rus oferă 20.000 de euro celui care îi găsește jucăria de pluș: ”Ne-au furat laptopuri, bijuterii, dar noi îl vrem pe Goroshek”

de Laura Dinu    |

Un tânăr de 30 de ani, aflat în vacanță la Roma, și-a găsit mașina spartă și a umplut cartierul cu pliante pe care a scris: „Ne-au furat totul, dar cel mai tare ne doare pierderea lui Goroshek. Eram împreună de peste 10 ani. Poliția nu ne-a ajutat.”

Vacanța începuse minunat. Călătoria de la Moscova la Roma, în luna august, și închirierea unei mașini pentru a explora orașul păreau de vis. Karo Astapov, un freelancer din Moscova specializat în software, vizitase Roma în primăvară cu iubita lui, Ann, și fusese atât de impresionat de oraș, de mâncare și de apusuri, încât a vrut să revină împreună cu familia pentru a retrăi aceleași momente, scrie roma.corriere.it.

Din păcate, vacanța s-a încheiat într-un mod nefericit. În cartierul Trastevere, mașina lor a fost spartă în plină zi, iar hoții au furat patru valize, două rucsacuri și obiecte de valoare, inclusiv laptopuri, bani și bijuterii. Printre toate aceste lucruri valoroase, cel mai prețios pentru Karo și Ann era „Goroshek,” o jucărie verde în formă de bob de mazăre, care avea o valoare sentimentală uriașă, fiind simbolul relației lor de peste 10 ani.

Pe 1 septembrie, la întoarcerea la mașină, cuplul și-a dat seama de furt și, de atunci, vacanța s-a transformat într-un coșmar. Disperați, au apelat la poliție, dar au întâmpinat indiferență și birocrație. Nici după ore de așteptare la diferite secții de poliție, nimeni nu părea dispus să-i ajute. Hotărâți să nu renunțe, Karo și Ann au lipit pliante în cartier și au cerut ajutorul localnicilor, inclusiv al persoanelor fără adăpost, în speranța de a recupera măcar păpușa lor dragă.

„Pisellino,” așa cum îl numeau, călătorise cu ei în multe țări și era considerat mai mult decât o simplă jucărie – era un adevărat membru al familiei. Karo și Ann au oferit o recompensă de 20.000 de euro pentru recuperarea păpușii, dar până în prezent nu au avut noroc.

Călătoria lor inițială, care fusese plină de magie și frumusețe, s-a încheiat cu amărăciune. Deși mulți oameni s-au arătat dispuși să ajute, poliția a rămas indiferentă. Acum, Karo speră la un miracol, dar, mai presus de toate, își dorește ca povestea lor să fie cunoscută pentru a preveni ca alți turiști să treacă printr-o experiență similară în viitor.

„Eu și Ann locuim în Rusia. Sunt freelancer în IT și lucrăm de la distanță, așa că iubim călătoriile. În mai 2024 am fost în Roma și ne-a plăcut atât de mult încât am decis să revenim cu familia. În august 2024, am venit din nou, de data aceasta cu mama, sora și nepotul nostru de 4 ani. Am închiriat o mașină și am călătorit timp de două săptămâni prin Italia și Elveția. A fost o călătorie extraordinară. Ultima oprire a fost la Roma…”

Apoi s-a produs tragedia. „Pe 1 septembrie, ziua surorii mele, am ieșit din hotelul din Trastevere, pe via Emilio Morosini, și am pus rucsacurile și valizele în portbagajul mașinii. Aveam multe lucruri și am lăsat două rucsacuri pe bancheta din spate. Era ora 11 dimineața. Am fost la micul dejun și la petrecerea aniversară. La ora 15, când ne-am întors, am găsit geamul din spate spart și valizele furate. Hoții au luat 4 laptopuri, dispozitive electronice, căști, ceasuri, portofele cu bani, acte, bijuterii, cadouri și haine”, povestește Karo.

„Valoarea depășește cu siguranță 20.000 de euro. Dar aceasta nu este cea mai mare pierdere. Am pierdut ceva cu adevărat valoros pentru noi: o jucărie verde în formă de mazăre, numită Goroshek. Este jucăria pe care i-am dăruit-o lui Ann la începutul relației noastre, acum mai bine de 10 ani. Pentru alții este doar o jucărie, dar pentru noi este simbolul iubirii noastre. Goroshek a fost cu noi în toate călătoriile noastre, o prezență constantă și aproape vie.

Nu e doar o jucărie! Hoții nu au luat doar bunuri materiale, ci și un prieten drag. Această pierdere nu poate fi înlocuită. Prietenii ne-au sugerat să cumpărăm o jucărie similară, dar nu va fi niciodată la fel. Goroshek este unic”, mai spune el.

„De când am aflat de furt, viața noastră s-a schimbat complet. Ne-am trezit într-o țară străină, fără acte sau carduri de credit. Aveam doar telefoanele mobile și ne-am cazat la un hotel pentru câteva zile, în timp ce încercam să ne refacem documentele la ambasadă. Am sunat la 112, dar nu am primit ajutor. Am mers la trei secții de poliție, iar toți ne-au spus că sunt prea ocupați. După ore de așteptare, la a patra secție ne-au luat declarațiile, dar ne-au spus clar că nimeni nu va analiza imaginile de pe camerele de supraveghere.

Din păcate, am văzut mulți alți turiști în aceeași situație. Veneau din Europa, Rusia, Ucraina, China și alte țări. Când am încercat să arătăm poliției locațiile dispozitivelor noastre, ne-au spus că nu pot face nimic. Și așa a fost...

Speram măcar să găsim hainele sau jucăriile. Am căutat toată noaptea prin coșurile de gunoi din Roma, fără succes. Am prelungit șederea cu o săptămână și am continuat căutările. Am vorbit cu persoane fără adăpost și le-am cerut ajutorul. Am verificat gunoaiele și am mers la punctele de colectare a deșeurilor, dar tot nimic.

Semnalul GPS ne-a condus la o clădire, dar poliția a refuzat să intervină. Am fost peste tot, am încercat tot ce am putut. Am oferit 20.000 de euro pentru recuperarea jucăriei.

Acea jucărie înseamnă enorm pentru noi. Aproape toată lumea a încercat să ne ajute, cu excepția poliției.

Am constatat că în Italia furturile sunt ceva obișnuit și poliția nu face mare lucru pentru a ajuta. Nici măcar agențiile de închirieri auto sau hotelurile nu ne-au avertizat că este periculos să lași lucrurile în mașină, chiar și încuiată.

Aș vrea ca povestea noastră să fie cunoscută, pentru ca alți turiști să evite astfel de situații. Italia trebuie să avertizeze mai clar asupra pericolelor”, a concluzionat Karo.

Subiecte în articol: Goroshek jucărie pluș recompensa roma