Antena 3 CNN Externe Mapamond Un cuplu a primit interdicție de la o companie aeriană după ce o ceartă legată de rabatarea scaunelor a degenerat: „Înjura ca o nebună”

Un cuplu a primit interdicție de la o companie aeriană după ce o ceartă legată de rabatarea scaunelor a degenerat: „Înjura ca o nebună”

Andreea Ştefan
3 minute de citit Publicat la 19:31 23 Sep 2024 Modificat la 19:31 23 Sep 2024

Compania aeriană Cathay Pacific, cu sediul în Hong Kong, a interzis accesul a doi pasageri pe zborurile sale, după ce o discuție despre rabatarea scaunelor a degenerat în insulte xenofobe, notează CNN. Incidentul a avut loc în timpul unui zbor de la Hong Kong la Londra la 17 septembrie, iar o pasageră din China continentală și-a povestit experiența într-un videoclip postat pe Xiaohongshu, versiunea chineză a Instagram.

„Doamna care stătea în spatele meu m-a rugat să îmi ridic scaunul pentru că îi bloca soțului ei vederea la televizor. Am refuzat politicos, iar ea a început să-și întindă picioarele pe cotiera mea, să-mi lovească brațul și să mă înjure ca o nebună”, a spus ea.

Un însoțitor de bord a încercat să medieze, sugerându-i femeii să își ridice scaunul, însă aceasta a refuzat, iar situația a degenerat.

„Când (pasagera) și-a dat seama că limba mea cantoneză nu era prea grozavă, a început să facă niște comentarii urâte, numindu-mă „fată din China continentală” și alte lucruri depreciative”, a declarat femeia.

Locuitorii din Hong Kong vorbesc în principal cantoneza, în timp ce chinezii din China continentală vorbesc în principal mandarina.

„După ce am început să înregistrez, soțul, care se afla în spatele meu, chiar și-a pus mâna pe cotiera mea și a început să o zgâlțâie ca un nebun. Am simțit că spațiul meu personal a fost complet invadat”, a adăugat femeia, care a spus că alți pasageri au intervenit.

În filmarea incidentului încărcată de femeie, se poate auzi o voce feminină care spune în mandarină: „Ești destul de mare - de ce intimidezi o tânără?”

Iar alții pot fi auziți strigând în cantoneză: „Ne faci de râs pe noi, locuitorii Hong Kong-ului!” și „Nu mai spune că ești din Hong Kong!”

„După ce câțiva pasageri au vorbit în apărarea mea, însoțitoarea de bord mi-a spus în cele din urmă că pot schimba locul. Mi s-a părut absurd - dacă nimeni nu m-ar fi susținut? Aș fi fost lăsat să mă descurc singur?”, a spus pasagerul.

„Fiind o companie aeriană importantă, nu ar trebui Cathay să știe cum să gestioneze astfel de dispute? Tratarea diferită a pasagerilor nu ar trebui să aibă consecințe?”

Într-o declarație publicată sâmbătă, Cathay Pacific a declarat că dorește să își ceară „scuze sincere” pentru „experiența neplăcută”.

„Menținem o politică de toleranță zero pentru orice comportament care încalcă reglementările privind siguranța aviației sau care nu respectă drepturile altor clienți”, a declarat compania aeriană.

„Le vom refuza celor doi clienți implicați în acest incident să călătorească pe viitor pe orice zbor al Cathay Group.”

În timp ce incidentul se adaugă la dezbaterea îndelungată și adesea aprinsă cu privire la eticheta scaunelor înclinate din avioane, acesta evidențiază, de asemenea, tensiunea dintre locuitorii din China continentală și cei din Hong Kong - rezultatul unor opinii politice și identități culturale diferite și alimentat de protestele pro-democrație din 2019 din Hong Kong.

Femeia a postat ulterior un videoclip în care a spus că, în opinia sa, incidentul a fost „un caz izolat și o problemă personală; nu trebuie să fie exagerat”.

„Fie în avion sau online, mulți locuitori din Hong Kong au venit să mă ajute și să mă susțină. Există încă o mulțime de oameni drăguți în lumea asta!”, a adăugat ea.

Cu toate acestea, Cathay, compania aeriană de pavilion din Hong Kong, a intrat în trecut în conflict cu autoritățile chineze.

O parte din personalul său a luat parte la protestele din 2019, ceea ce a dus la o reacție negativă din partea guvernului chinez, iar acesta nu este primul incident care implică o presupusă discriminare antichineză la bordul unui zbor Cathay.

În mai 2023, compania aeriană a declarat că a concediat trei membri ai echipajului de cabină după ce un pasager din China continentală s-a plâns de discriminare.

Într-o declarație prin care a anunțat concedierile, directorul general al Cathay Pacific, Ronald Lam, a declarat că va conduce personal un grup de lucru pentru îmbunătățirea serviciilor și evitarea unor incidente similare în viitor.

„Trebuie să ne asigurăm că toți angajații Cathay Pacific trebuie să respecte în orice moment clienții din medii și culturi diferite și că oferim servicii de calitate în mod consecvent pe toate piețele pe care le deservim”, a spus el.

Citește mai multe din Mapamond
» Citește mai multe din Mapamond
TOP articole