Cu toate că turiștii noștri cheltuiesc sume considerabile în Grecia, există o problemă delicată care afectează relația dintre turiști și hotelieri.
Dan Adrian Drăgan, reprezentantul comunității Forum Grecia, a explicat motivul pentru care uneori proprietarii de hoteluri și pensiuni din Grecia solicită un avans turiștilor.
"În principiu, în momentul în care vrei să faci o rezervare undeva este bine să plătești avansul din două puncte de vedere.
Odată al tău ca turist, să te asiguri că acea cazare pe care tu vrei să o ai, că ți-a plăcut, că ai ales-o, după ce ai făcut o scurtă cercetare, că este a ta și că nu o rezervă nimeni altcineva în perioada pe care tu o dorești.
Citește și: Când e bine să călătorești într-o destinație exotică. Sfaturi pentru o vacanță lipsită de griji
În al 2-lea rând, din punct de vedere al proprietarului este bine ca el să primească un avans, să se asigure că tu, ca turist, vei ajunge la el și că nu-i vei da țeapă pe românește", a spus Drăgan.
"Turiștii rezervă în două-trei locuri, apoi anulează"
El spune că românii rezervă în mai multe locuri, apoi anulează cu puțin timp înainte de ajunge efectiv în vacanță.
Astfel, proprietarii pot rămâne cu camerele goale și banii pierduți
"Din experiența mea, și din ce am văzut, sunt foarte mulți turiști care rezervă în două-trei locuri, că n-au taxă de anulare și se joacă.
Cu una, două zile înainte, anulează în două locuri și rămâne într-un loc. Păi, cei doi proprietari au pierdut banii.
Au pierdut în perioada aia, perioada respectivă banii de acolo și atunci vor să se asigure că au un avans primit și că tu ca turist îți propui și o să încerci să ajungi acolo.
Se mai întâmplă un lucru: în momentul în care turiștii rezervă la începutul anului beneficiază de anumite prețuri, să le spunem mai mici, oferte de preț, să zicem.
Dau un exemplu 50 euro pe noapte, dar vedem că odată cu apropierea sezonului sunt foarte multe cereri pentru perioada respectivă.
Și atunci, pentru că au trecut câteva luni între momentul inițial al rezervării și data la care ne aflăm, proprietarul vrea să se asigure că acel turist nu a renunțat la ideea de a veni și se asigură că vrea să vină la el.
Trimitem avans, ca să fie totul ok, chiar dacă în urmă cu câteva luni era totul fără taxe de anulare sau fără avans.
Pentru că dacă turistul nu mai vine, atunci proprietarul poate să deschidă datele respective și să ia un alt turist pe un tarif mai mare.
Pentru că la începutul anului toți proprietarii sunt speriați
Ei nu fac neapărat cu răutate chestia asta și vor să se asigure că turistul care a rezervat prima oară va veni, iar dacă nu va veni, ok, să anuleze pe unde a rezervat sau în scris și să poată să dea mai departe camera, nu neapărat să ia bani mai mulți, dar să nu rămână cu gaură", a mai spus Dan Drăgan, potrivit Ziare.com