Antena 3 CNN Actualitate Locale Doi turişti au câştigat în instanţă un proces împotriva unui hotel de lux din Cluj | Ce au găsit în cameră

Doi turişti au câştigat în instanţă un proces împotriva unui hotel de lux din Cluj | Ce au găsit în cameră

Claudia Popovici
1 minut de citit Publicat la 22:35 07 Apr 2023 Modificat la 22:35 07 Apr 2023

Potrivit presei locale incidentul a avut loc în perioada 5 - 7 august 2022, când doi turişti s-au cazat la hotel de 4 stele din Cluj, de tip boutique, pentru a putea participa la Untold.

Când au ajuns în cameră cei doi tineri au avut o surpriză neplăcută.

”Mocheta era prăfuită, pătată și arsă cu mucuri de țigară, draperia pătată/arsă cu mucuri de țigară, perdeaua pătată, canapeaua murdară și prăfuită, Urme de încălțăminte pe canapea, urme de mâncare uscată pe noptiere și pe masa din cameră, aparatul de aer condiționat nu funcționa și se afla într-o stare avansată de degradare, prosoapele erau murdare și prezentau urme de sânge, iar în baie existau scurgeri de apă de la cabina de duș”, au spus aceștia, conform Adevărul.ro.

Deşi au reclamat condițiile mizere din cameră, conducerea hotelului nu a luat nicio măsură.

Ramași fără nicio opțiune de cazare, pentru că nu mai erau alte locuri disponibile, tinerii au decis să stea o noapte în acea cameră urmând ca a doua zi să plece solicitând rambursarea celor 2.000 de lei achitați în avans. 

Mai mult, turiștii au făcut reclamație şi la Protecţia Consumatorului şi au dat în judecată conducerea hotelului.

În acest context, Judecătoria Cluj-Napoca a pus hotelul la plata sumei de 1.500 de lei, reprezentând reducerea corespunzătoare a prețului, aferentă serviciilor hoteliere prestate.

”Reclamanții în mod îndreptățit au părăsit hotelul în data de 6 august 2022, fiind dreptul lor să beneficieze de standardul minimal de igienă impus de prevederile legale.

Dat fiind că pentru a doua noapte, reclamanții nici nu au mai beneficiat de serviciile hoteliere, instanța apreciază că sunt îndreptățiți să solicite, de la pârâtă, restituirea prețului pentru întreg prețul pentru o noapte de cazare achitat în avans, respectiv suma de 1.000 lei.

Cât privește prima noapte, instanța va ține cont că aceștia au beneficiat de serviciile hoteliere prestate, dormind în acea noapte în camera de hotel (noaptea 5 august – 6 august 2022).

Având în vedere că hotelul nu a asigurat standardul legal minimal de igienă al camerei, instanța apreciază că reclamanții sunt îndreptățiți să recupereze jumătate din prețul achitat pentru prima noapte, adică suma de 500 lei”, a fost decizia instanței.

Citește mai multe din Locale
» Citește mai multe din Locale
TOP articole