Antena 3 CNN Externe Turist blocat de peste 100 de zile pe aeroportul din Filipine din cauza pandemiei de coronavirus

Turist blocat de peste 100 de zile pe aeroportul din Filipine din cauza pandemiei de coronavirus

Claudia Simion
2 minute de citit Publicat la 20:40 07 Iul 2020 Modificat la 20:40 07 Iul 2020

Bărbatul a zburat din Thailanda spre Filipine pe data de 20 martie, însă Aeroportul Internațional din Manila a fost închis din cauza pandemiei și bărbatul nu s-a mai putut întoarce acasă, în Estonia, fiindcă toate zborurile au fost suspendate. Mai mult, i-a fost reținut și pașaportul.

Trofimov a scris un mesaj disperat pe data de 3 iulie pentru a atrage atenția asupra situației în care se află și pentru a cere ajutorul ca să se poată întoarce acasă.

Bărbatul a părăsit Estonia pe 12 martie, iar în acea zi guvernul a declarat stare de urgență, în contextul pandemiei. După doar câteva zile, mai exact pe 15 iulie, și Filipine a declarat stare de urgență. Trofimov susține că nu a știut acest lucru și a zburat în acea direcție chiar în timp ce s-a luat decizia închiderii granițelor. Astfel că Biroul de imigrație din Filipine a refuzat să-l primească pe insulă.

De asemenea, reprezentanții companiei aeriene AirAsia i-au reținut pașaportul, însă i-au promis că îl vor ajuta să se întoarcă în țară.

A stat peste 100 de zile blocat pe aeroportul din Filipine

Roman Trofimov a povestit pe 3 iulie că a fost ținut pe aeroport timp de mai bine de 100 de zile și că nimeni nu îl ajută să se întoarcă acasă. Acesta a mai spus că a luat legătura și cu Consulatul din Estonia, însă nu a primit o soluție nici de acolo.

"Sunt o persoană cu dizabilități, starea mea de sănătate se înrăutățește din cauza malnutriției, a lipsei de soare și a aerului proaspăt. Nu am altă șansă decât să vă rog să dați share pentru ca povestea mea să ajungă la presă", a spus bărbatul cu disperare, potrivit ERR.

Trofimov a explicat că a ținut legătura cu consulul eston din Manila, dar că tot nu a reușit să primească soluții concrete. „Am comunicat aproximativ o lună la telefon și prin e-mailuri. Am discutat diferite oportunități care să-mi permită să mă întorc în patria mea, dar din cauza coronavirusului nu s-a putut. Compania aeriană la care se află acum pașaportul meu ar trebui să mă ducă în țară, dar ei nu zboară nicăieri acum. Mi-au luat pașaportul și o să-l văd abia atunci când își vor relua zborurile spre Estonia. Mi s-a oferit și o altă variantă prin Turkish Airlines, dar în prezent nu zboară. Așa că aștept, data plecării a fost amânată de patru ori până acum. Aici s-a extins situația de urgență, iar țara este încă închisă”.

De asemenea, bărbatul a mai explicat că Ambasada Estoniei la Tokyo i-a oferit un loc pentru un zbor de evacuare la Amsterdam, dar că nu a avut banii necesari. „Ar fi costat aproximativ 1.500 de euro, iar eu nu am banii ăștia. Mi s-a spus să împrumut, dar nu am vrut să-mi asum acest risc pentru că nu există nicio garanție că mi se va permite să părăsesc țara".

Inițial a fost nevoit să doarmă pe băncile din aeroport, iar ulterior compania aeriană i-a pus la dispoziție o cameră. „Primesc mâncare de două ori pe zi, dar nu am acces la asistență medicală. Aici există doar paznici, niciun alt reprezentant al aeroportului și nu am acces la informații".

Reprezentanții Ministerului de Externe din Estonia au spus că cunosc situația lui Roman Trofimov și că vor încerca să-l readucă în țară în zilele următoare.

Etichete: filipine
Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole