Update: Premierul Mihai Tudose a venit în control la noul sediu pentru pașapoarte. Deși și la noul sediu a fost coadă, șeful Executivului s-a declarat mulțumit de timpul de așteptare.
Premierul, însoţit de prefectul de Bucureşti Adrian Petcu, a ajuns la noul sediu al Serviciului de Paşapoarte Bucureşti în jurul orei 10.00 şi a stat aproximativ zece minute, timp în care a vorbit cu câţiva oameni, pe care i-a întrebat de cât timp aşteaptă şi dacă sunt mulţumiţi de noile condiţii. Unii dintre ei i-au răspuns că timpul de aşteptare este mai mic aici, totul decurgând mai repede faţă de sediul din Pipera.
„Am văzut un spațiu modern, un lucru foarte bun. Și dacă au oameni de așteptat 20-30 de minute, mediul este ok: au unde să stea la o cafea, să mănânce, temperatura-ambientul este ok. Nu stau în soare. Este în regulă. În sfârșit un semn de civilizație”, a declarat Tudose.
Update: Zeci de oameni au luat cu asalt noul sediu al Serviciului de Paşapoarte Bucureşti, deschis luni dimineața în mall-ul Plaza România. Cei care își doreau pașapoarte s-au așezat la coadă încă de la ora 7. Autoritățile cred însă că lucrurile se vor desfășura cu rapiditate pentru că sunt 20 de ghișee.
Noul sediu preia activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, care vor fi închise.
Noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti este situat la etajul al doilea al Plaza România, pe Bulevardul Timişoara din Sectorul 6.
Știre inițială: Noul sediu al Serviciului de Paşapoarte Bucureşti va funcţiona începând de luni, de la ora 8.30, în mall-ul Plaza România şi va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, care vor fi închise. Pe durata lunii august, programul cu publicul va fi prelungit până la ora 18.30 în fiecare zi lucrătoare şi se vor elibera atât paşapoarte simple electronice, cât şi paşapoarte simple temporare.
Noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti este situat la etajul al doilea al Plaza România, pe Bulevardul Timişoara din Sectorul 6.
Programul normal pentru depunerea documentelor şi ridicarea paşapoartelor este între orele 8.30 şi 16.30 în zilele de luni, miercuri, joi şi vineri, respectiv 8.30 – 18.30 pentru ziua de marţi, iar, la solicitarea ministrului Carmen Dan, programul de lucru a fost prelungit pentru luna august, astfel că activitatea cu publicul se va desfăşura în fiecare zi lucrătoare de la ora 8.30 până la ora 18.30, a anunţat Ministerul Afacerilor Interne.
Taxele pentru eliberarea paşapoartelor pot fi achitate la ghişeul de Trezorerie deschis la nivelul -1 al centrului comercial, precum şi la unităţile bancare existente la acelaşi nivel, prin transfer bancar. De asemenea, rămân valabile şi celelalte modalităţi de plată: on-line - prin serviciile puse la dispoziţie de unităţile bancare şi prin mandat poştal la oficiile poştale.
Cetăţenii vor putea depune cereri şi ridica paşapoarte şi de la celelalte două puncte de lucru ale Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti din Şoseaua Pipera, numărul 49 şi din Piaţa Amzei, numărul 13. La toate cele trei sedii se vor elibera atât paşapoarte simple electronice, cât şi paşapoarte simple temporare.
Conform sursei citate, punctele de lucru ale Serviciului de Paşapoarte situate în strada Ion Ţuculescu, numărul 42B, Sector 3, strada Străduinţei, numărul 1, Sector 4 şi strada Virtuţii, numărul 1-3, sector 6, îşi încetează activitatea odată cu deschiderea noului sediu.